Megger Sweden AB

SVERKER 900 Provningsingenjörens nya verktygslåda för en- och trefasprovning

Pressmeddelande   •   Jun 26, 2014 08:30 CEST

SVERKER 900 är Meggers senaste tillskott i den kända SVERKER-familjen av reläprovare. Det nya instrumentet är en hybridprovare för grundläggande en- och trefasprovning med uppgraderbar funktionalitet. Precis som sina pionjärer inom enfasprovning, (SVERKER 650/750/780), är detta nytillkomna mätinstrument konstruerat utifrån både hjärta och hjärna, där mångårig erfarenhet av reläprovning ute i fält lyser igenom i detaljer och funktioner.

Det mångsidiga mätinstrumentet är lika enkelt och intuitivt att använda som tidigare modeller och möter det ökade behovet av trefasprovning av reläskydd i mellanspänningsanläggningar, vindkraftsparker och industrier. I huvudsak används mätinstrumentet för manuell en- och trefas sekundärprovning av skyddsrelän. En praktisk tillämpning som avsevärt underlättar och påskyndar provningar i fält är att utförda relätester kan sparas om och användas som “testplaner“ för att upprepa testet eller använda det som mall för liknande tester.

SVERKER 900 är en komplett multifunktionsreläprovare med tre strömmar och fyra spänningar med samtliga utgångar galvaniskt skilda. Instrumentet ger hög effekt ut i många enkla kombinationer och klarar allt från moderna digitala trefasskydd till äldre tungdrivna elektromekaniska relän.

LCD- pekskärmen är mycket överskådlig och enkel att använda och instrumentet kan användas i fält utan behov av någon dator. USB-porten används till överföring av testfiler och resultat antingen mellan instrumentet och en dator, eller mellan flera SVERKER 900-enheter.

Megger utvecklar och tillverkar bärbar elektrisk testutrustning. Meggers produkter hjälper dig vid installation, förbättrar effektiviteten, minskar kostnaderna och förlänger livslängden avseende dina eller dina kunders elanläggningar.

Sedan slutet av 1800-talet har bolaget utvecklat och tillverkat test- och mätinstrument för elektriska mätningar för förebyggande underhåll, felsökning och driftsättning. Meggers produkter har stött kunder över hela världen med att förbättra deras anläggningars effektivitet, minska kostnader, förlänga livslängden på utrustning och genom trendanalyser förutse fel på utrustningen och framtida funktion. Megger har nu lokala kontor på många platser med säljteam och distributörer över hela världen. Produktionsanläggningar finns i Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA.

För mer information besök  www.megger.se.