Svevia

Svevia fortsätter sköta Oskarshamns vägar.

Pressmeddelande  •  2011-05-20 08:02 CEST

Svevia har fått förnyat förtroende att ploga, sanda, salta och underhålla de statliga vägarna inom driftområde Oskarshamn. Under det första året ingår totalt 51 mil väg i uppdraget. År två utökas området till att omfatta cirka 115 mil.

Uppdragsgivare är Trafikverket och avtalstiden är tre år med möjlighet till tre års förlängning. Kontaktssumman uppgår till ca 21 miljoner kronor per år.

– Vi har en bra lokal närvaro och god kännedom om området. Vi kommer att fortsätta att göra vårt bästa för att ge trafikanterna säkra och bra vägar, säger arbetschef Pär Edgren.

Uppdraget omfattar vinterväghållning och barmarksunderhåll och gäller från den 1 september.

För ytterligare information kontakta:  Arbetschef Pär Edgren, tfn 010-458 19 19 eller platschef Annica Hagström, tfn 010-458 13 35.

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om Sveriges vägar och infrastruktur. Våra 2 800 medarbetare finns på 130 platser i hela Sverige och vi omsätter 8,1 miljarder kronor. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder, för att sopa, ploga och sköta om landets vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom