iMediaDesign

SVT Dokumentär om artisten Mark Maxim + Nya singeln - Frihet

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2019 00:52 CET

I den nya SVT dokumentären "Ketanes/Tillsammans" får vi följa svenska pop-artisten Mark Maxim i hans vardagliga liv och får en inblick i den musikaliska skapandeprocessen bakom hans musik.

I programmet får man bevittna det spontana mötet mellan Mark och den hemliga gästen Matilda Paulsson, som är en av Sveriges absolut största operasångerskor. Tillsammans skapar de magi när de gör en egen tolkning av Marks nya singel - Frihet. Artisterna själva tyckte det var en otroligt rolig utmaning att skapa en blandning mellan opera och pop-reggae. Utöver deras röster tog de även hjälp av musikproducenten Thomas Miheller och keyboardisten Joel Rönning som hjälte till att smälta samman dessa två artisters otroliga röster.

Låten - Frihet är en skön pop-reggae låt på svenska som släpptes samma dag som programmet hade premiär på TV. Bakom låtens väldigt upplyftande och somriga sound, lurar en något djupare text. Låtens budskap utgår från en viss period i artistens egna liv, och handlar om att kunna bryta sig fri från negativa tankar, och att kunna fatta mod och styrka genom att slå sig fri från allt och alla som tynger ner en och enbart bidrar med dålig energi. Men samtidigt att en viss speciell person i ens närhet, tillsammans med en bra omgivning, kan bygga upp och förstärka en samt bidra med positiv energi. Artisten Mark Maxim vill inget annat än att svenska folket släpper sin kärlek fri, finner en inre frid och känner - Frihet.

Dokumentären Ketanes/Tillsammans sändes på följande kanaler och tider:
SVT2 – Tisdag (2019-01-29) – Klockan 22.15
SVT24 – Onsdag (2019-01-30) – Klockan 23.50
SVT2 – Lördag (2019-02-02) – Klockan 00.20
SVT2 – Söndag (2019-02-03) – Klockan 18.00

Men dokumentären finns tillgängligt på SVT Play sex månader framåt, länk:

OM SINGELN FRIHET
Finns tillgänglig på:
Spotify | Google Play | Tidal | Apple Music | iTunes | Deezer

Frihet är
Skriven av - Mark Maxim
Producerad av - Thomas Miheller
Studiomusiker - Harald Af Malmborg
Släppt av - Sonic PTM Records

Länkar till musiken samt mer information om artisten finns på www.markmaximmusic.com

PRESS BILDER
Ladda ner ett paket av flera högupplösta bilder på denna länk (zip-fil):

KONTAKT
För bokning av intervju, tillgång till högupplösta bilder eller övriga press-relaterade frågor,
vänligen kontakta artistens manager - Thomas Miheller.
E-post: manager@markmaximmusic.com

iMediaDesign

Den kompletta reklambyrån som arbetar med reklam i alla dess former. Profilering, kommunikation, mobil-appar, SEO, trycksaker och webbdesign.

OM OSS
Den moderna reklambyrån med fokus på kundens behov. iMediaDesign består av ett nätverk av kompetenta frilansare med expertis inom alla marknadsföringsområde vilken resulterar i iMediaDesigns förmåga att täcka alla av kundens marknadsföringsbehov.

BREDD
Vi arbetar med såväl nystartade företag som större etablerade organisationer.
Vi hjälper er med marknadsföring i alla dess former, profilering, kommunikations utveckling, appar, tryck, webb, ljud- och filmproduktion, sociala medier samt skräddarsydda databaslösningar.

RESULTAT
Låt oss visa våra smarta och lönsamma lösningar som ger stor effekt. Tillsammans med er tar vi fram den strategi som effektivast uppfyller era målsättningar - och sedan verkställer
samt följer upp.

www.imediadesign.se