DreamHack AB

SVT storsatsar på esport 2013

Pressmeddelande  •  2013-02-18 13:19 CET

SVT kommer under 2013 livesända esport från DreamHack Open:s samtliga evenemang inklusive festivalerna DreamHack Summer 15-18 juni och DreamHack Winter 28 november - 1 decemberLivesändningarna kommer att visas på SVT Play och i SVT:s kanaler i marknätet.

SVT har de senaste tre åren livesänt tio DreamHack-evenemang. Nu inleder SVT sitt fjärde år av esportsändningar och tecknar nu avtal om ytterligare fem evenemang under 2013.

“DreamHack är en Sveriges största ungdomsfestivaler men också ett evenemang som sätter Sverige på kartan i internationella sammanhang. Att SVT sänder e-sport betyder att vi både kan nå en publik som är svår att nå samt bjuda på fantastisk TV-underhållning.” säger Joakim Sandberg, projektledare på SVT.

“Vi är mycket glada och stolta att SVT fortsätter att sända esport från DreamHacks tävlingar under 2013. Sveriges Television är pionjärer bland etablerade TV-kanaler att satsa på detta och vi ser att många vill följa efter ute i Europa och resten i världen.” säger Robert Ohlen, VD på DreamHack.

DreamHack hade förra året 50 000 evenemangsbesökare och över 8 miljoner unika tittare över 5 evenemang.

Evenemang:
DreamHack Open Stockholm, 26-27 April, Stockholm, Sweden, Annexet,