Swedbank

Swedbank har ingen exponering mot Amagerbanken

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2011 10:15 CET

Med anledning av beskedet om att danske Amagerbanken begärts i konkurs och verksamheten tagits över av den danska statens enhet för fallerande banker, Finansiel Stabilitet, meddelas att Swedbank inte har någon exponering mot Amagerbanken.

För ytterligare information:
Johannes Rudbeck, chef Investor Relations, Swedbank, tfn: 08-585 933 22 Thomas Backteman, kommunikationsdirektör, Swedbank, tfn: 0708-311 166

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth.” Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har ca 9,5 miljoner privatkunder och ca 670 000 företagskunder med drygt 350 kontor i Sverige och över 200 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i Norden, USA, Kina, Ryssland och Ukraina. Den 30 september 2010 uppgick balansomslutningen till 1 846 miljarder kronor. Läs mer på www.swedbank.se