Swedbank

Swedbank pålitligaste banken i Lettland

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2007 13:40 CEST

När letterna bedömer trovärdigheten bland landets banker kommer Swedbanks verksamhet som bedrivs under varumärket Hansabank, på första plats. Det visar en undersökning som har utförts av Ekonomiska Forskningsinstitutet i Lettland.

Drygt 55,2 procent av invånarna i Lettland tycker att Hansabank är den tryggaste och pålitligaste banken, oavsett om man jobbar i den privata eller offentliga sektorn. Överlag har de med högre utbildning mer förtroende för banker i allmänhet. Mest skeptiska är pensionärer och arbetslösa.

För ytterligare information:
Anna Sundblad, tf presschef, Swedbank, tfn: 070-321 39 95

Swedbanks vision är att vara den ledande finansiella institutionen på de marknader vi är verksamma. Swedbank har totalt ca 9 miljoner privatkunder och ca 500 000 företagskunder med 470 kontor i Sverige, 290 kontor i de baltiska länderna samt 190 kontor i Ukraina. Koncernen har även verksamhet i Helsingfors, Kaliningrad, Köpenhamn, Luxemburg, Moskva, New York, Oslo, Shanghai, St Petersburg och Tokyo. År 2006 uppgick balansomslutningen till 1 400 miljarder kronor och antalet anställda var cirka 17 000. Läs mer om Swedbank på www.swedbank.se.