Skapa Media AB

Sweden Caféino öppnar café och butik i Marocko

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2012 08:41 CEST

Sweden Cafeino öppnar ett nytt Caféino café & shop i affärscentrum Marjan i Alhoceima i norra Marocko. Caféet har två våningar och i den intilliggande butiken säljer vi vårt egna Caféino-kaffe i fyra smaker: Celeste, Rivelazione, Tentazione och rättvisemärkta Sogno samt 21 sorters te. Här säljer vi också glass, cioccolatini, svenska kanelbullar och bakverk samt andra delikatesser.

Lokalen, som har plats för många gäster, är något helt nytt i Marocko. Inredningen är enligt Caféinos koncept: modernt med vit bas, väggillustration av Kari Modén och vårt egna Caféino-kaffe på display. Caféino cafe & shop har generösa öppettider 7–23 varje dag.

Sweden Caféino öppnade i början av juni en kaffebar och butik på Folkungagatan 57 på Södermalm i Stockholm.

Platsansvarig (svensk- och fransktalande) i Marocko är Mohammed Eyounssi, elyounssimohamed@gmail.com, telefon: 00212 6 76 77 10 09

Att formge informations- och presentationsmaterial handlar inte bara om att skapa en aptitlig trycksak, det handlar också om att skapa intresse, nå ut, inspirera och skapa långsiktiga kundrelationer. Jag formger det mesta som kommunicerar. Allt från företagets grafiska profil, årsredovisningar, broschyrer, affischer, annonser till tidningar.