OBH Nordica Sweden AB

Swedish Beauty & Cosmetic Awards: Årets stylingverktyg - Ion Pro Shine Straightener nominerad

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2012 11:09 CET

Swedish Beauty & Cosmetic Awards har nu presenterat nomineringarna till Swedish Beauty Awards 2012. OBH Nordicas plattång, Ion Pro Shine, som ingår i Björn Axén Tools serien är nominerad i kategorin Årets stylingverktyg.

Swedish Beauty & Cosmetics Awards är Sveriges enda oberoende branschtävling för skönhet och hårvårdsprodukter där de uppmärksammar och belönar de produkter som utmärkt sig mest under året som gått. Årets stylingverktyg värderas utifrån effektivitet, lovade egenskaper, nytänkande och innovation

Ion Pro Shine är en plattång som har jonfunktion vilket ger maximal glans och minimerar statisk elektricitet. För att minimera slitaget på ditt hår så har den inställbar temperatur så att du kan ställa in den temperatur som passar just ditt hår.

• Jonfunktion för maximal glans och minimering av statisk elektricitet.
  • Inställbar temperatur: 130-230°C.
  • Snabb uppvärmning - ca 60s samt automatisk avstängning.
  • Högresistent keramisk beläggning för minskad friktion, ökad glans samt skonsam behandling.
  • Flexibel platta för ett jämnt och kontinuerligt tryck mot håret.
  • Exklusiv värmetålig väska.
  • Extra lång sladd: 2,8 meter.

Den 18 april tillkännages vinnarna. Prisutdelningen arrangeras av KTF, Kemisk-Tekniska Leverantörförbundet. Produkterna inom de olika kategorierna bedöms i huvudsak på kategoritillväxt samt kommersiell framgång via nytänkande inom produkt, design eller marknadsföring.

Björn Axén Tools Ion Pro Shine finns hos etablerade OBH Nordica återförsäljare runt om i landet.

OBH Nordica är ett nordiskt företag med svenska rötter.  År 2002 slogs svenska Nordica, som grundades 1959, ihop med danska OBH och blev OBH Nordica. I dag finns nationella bolag i Sverige, Danmark, Norge och Finland. OBH Nordica tar fram hushållsapparater och produkter för hår- och personvård med tilltalande design och bra funktioner. Produktutveckling sker ofta i samarbete med ledande nordiska designers. Att finna eller själva utveckla innovativa produkter med smarta lösningar har blivit ett kännetecken för OBH Nordica. Företaget är marknadsledande i Norden och omsätter 900 miljoner kronor, varav 420 miljoner kronor i Sverige. Antalet anställda uppgår till 150 personer. Se vidare www.obhnordica.se