OBH Nordica Sweden AB

Swedish Beauty & Cosmetic Awards nominerar Perfect Straight i kategorin Årets Stylingverktyg.

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2013 11:13 CET

Swedish Beauty & Cosmetics Awards har nu utsett nomineringarna för 2013. Perfect Straight i serien Björn Axén Tools by OBH Nordica är nominerad i kategorin ”Årets Stylingverktyg”.

Innovativa OBH Nordica har tillsammans med Björn Axén designat en professionell plattång som fungerar på alla hårtyper, även de mest svårformade. Plattångens extra breda och flexibla keramiska plattor ger ett jämt och kontinuerligt tryck mot håret som gör att du kan få ett perfekt resultat på såväl krusigt och frissigt hår som långt och tjockt.

Perfect Straight är väl genomtänkt och plattornas högresistenta beläggning med tourmaline gör att det blir mindre friktion, ökad glans och mindre slitage på håret. Ionic, en joniseringsgenerator, förstärker glansen och minimerar den statiska elektriciteten.

Perfect Straight har en snabb uppvärmning på cirka 30 sekunder och temperaturen går på ett smidigt sätt att ställa in på mellan 150 och 230 grader. Denna unika plattång har dessutom automatisk avstängning, en extra lång sladd och en låsningsfunktion för enkel förvaring.

Perfect Straight kommer i en exklusiv förpackning innehållande en snygg, värmeskyddande väska, två stycken hårklämmor samt en pinnkam. Detta är ett perfekt verktyg för dig som på ett smidigt sätt vill få en naturligt blank finish som håller länge. Med Perfect Straight kan du jobba lika lätt och snabbt som Björn Axéns professionella frisörer!

OBH Nordica är ett nordiskt företag med svenska rötter.  År 2002 slogs svenska Nordica, som grundades 1959, ihop med danska OBH och blev OBH Nordica. I dag finns nationella bolag i Sverige, Danmark, Norge och Finland. OBH Nordica tar fram hushållsapparater och produkter för hår- och personvård med tilltalande design och bra funktioner. Produktutveckling sker ofta i samarbete med ledande nordiska designers. Att finna eller själva utveckla innovativa produkter med smarta lösningar har blivit ett kännetecken för OBH Nordica. Företaget är marknadsledande i Norden och omsätter 900 miljoner kronor, varav 420 miljoner kronor i Sverige. Antalet anställda uppgår till 150 personer. Se vidare www.obhnordica.se