Swedish Eventing

Swedish Eventing och Flyinge AB i samarbete för 2017

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2016 07:05 CET

Swedish Eventing är glada att kunna presentera Flyinge AB som samarbetspartner för 2017. Vi har samarbetat redan under 2015 och 2016 och Flyinge är en bidragande orsak att vår Fälttävlansvecka har kunnat genomföras så väl, säger Sara Sjöborg Wik, styrelseledamot Swedish Eventing. Flyinge är en av våra fina riksanläggningar och för fälttävlan som har sin starkaste bas just i Skåne är det mycket glädjande för oss, fortsätter Sara.

Flyinge AB är rörelsedrivande men har fälttävlan som ett starkt inslag i sin agenda med sin nära geografiska placering till norra Europa säger Christina Rosell, VD för Flyinge AB, och därför passar detta samarbete oss väl. Dessutom så skapar Swedish Eventing event hos oss som gör anläggningen attraktiv och levande året runt. Vi ser fram emot 2017 med bland annat fälttävlan som bas på Flyinge, avslutar Christina.

Samarbetet kommer för Swedish Eventings medlemmar att innebära 10% rabatt på inträdesavgifter till clinics och tävlingar kopplade till fälttävlan på Flyinge.

Flyinge AB

Flyinge är region Skånes näst största evenemangsarrangör räknat till antalet dagar. 2016 räknar vi med över 90 dagar fyllda med arrangemang och runt 100 000 besökare.

Varmt välkomna till Flyinge, norra Europas främsta mötesplats för hästar och människor.

Swedish Eventing

Vi vill vara med och stötta tävlingsarrangörer, ryttare och hästägare för att utveckla och stärka svensk fälttävlan. En ideell förening som tar svensk fälttävlan framåt.

För mer information kontakta:

Sara Sjöborg Wik 070-658 61 05

Christina Rosell 070-298 90 20

Swedish Eventing är en  ideell förening med en värdegrund som står stadigt förankrad i uppgiften att stötta och möjliggöra arrangemang och initiativ som tar svensk fälttävlan framåt. Besök gärna vår hemsida för mer information: www.swedisheventing.se