Swedish Eventing

Swedish Eventing och Stierna Equestrian Sportswear i samarbete.

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2016 16:12 CET

Vi är jätteglada att kunna presentera Stierna Equestrian Sportswear som en partner till oss. Stierna står för högkvalitativa funktionskläder som vår sport verkligen behöver, säger Sara Sjöborg Wik från Swedish Eventing. Stiernas kläder är utvecklade av ryttare, för ryttare och jag tror att det märks, säger Helena Strömbäck, VD på Stierna, och vi är väldigt glada för detta samarbete.

För oss blir det en bra möjlighet att komma ut med våra kläder till alla som är verksamma inom fälttävlan, säger Robert Kos, sälj- och marknadsansvarig på Stierna. Vi är redan verksamma i sporten med några ryttare men vill att fler ska hitta oss och prova vår kvalitet, fortsätter Robert.

Resultatet av samarbetet är att Stierna Equestrian Sportswear erbjuder Swedish Eventings medlemmar 15% på hela sitt sortiment om det beställs genom e-shopen www.stierna.com Mer information om detta kommer meddelas på Swedish Eventings hemsida; www.swedisheventing.se.

Stierna Equestrian Sportswear

Designat och utvecklat av aktiva ryttare med en livslång passion för ridsport. Med en bakgrund ifrån sport- och friluftsindustrin kombinerar STIERNA teknisk kompetens med innovativ design för att utveckla högkvalitativa ridkläder.

Swedish Eventing vill utveckla och stärka svensk fälttävlan

Vi vill vara med och stötta tävlingsarrangörer, ryttare och hästägare för att utveckla och stärka svensk fälttävlan. En ideell förening som tar svensk fälttävlan framåt.

För mer information kontakta:

Robert Kos 070-228 31 69

Sara Sjöborg Wik 070-658 61 05