Svenska Badmintonförbundet

Swedish International: Presskonferens

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2010 08:37 CET

Badminton Sweden kallar till presskonferens med anledning av den internationella badmintontävlingen Swedish International Stockholm.

Tävlingen spelas i Eriksdalshallen i Stockholm den 21-24 januari. Presskonferensen äger rum på torsdag 21 januari kl. 13.00 i Eriksdalshallen.

Ackreditera dig till tävlingen och/eller presskonferensen: asa.svensson@badminton.nu

Magnus Fantenberg, förbundschef Badminton Sweden
magnus.fantenberg@badminton.nu

Fakta Swedish International Stockholm
Swedish International Stockholm, SIS, är en internationell badmintontävling som anordnas av Svenska Badmintonförbundet i Eriksdalshallen i centrala Stockholm tillsammans med fyra Stockholmsklubbar: Spårvägens BMF, Täby BMF, Skogås BK och Kista BMK. SIS är en av 24 tävlingar på Europatouren och anses vara en av de mest populära tävlingarna. Sedan starten 2004 har vi haft runt omkring 200 deltagare om året från ett 30-tal olika länder i Europa, USA och Asien.

Fakta Svenska Badmintonförbundet
Svenska Badmintonförbundet bildades 1936 och har idag ca 31 000 medlemmar representerade i 253 föreningar runt om i Sverige. Ungefär en halv miljon människor i Sverige spelar badminton på motionsnivå minst en gång i veckan, vilket även gör oss till en stor motionsidrott. Badminton är sedan 1992 en olympisk gren.