Swedish Liquor Company AB

Swedish Liquor Company AB presenterade nytt produktsortiment inom smaksatt gin och vodka på barmässan i London

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2004 10:37 CEST

Uppmärksamheten var stor när Swedish Liquor Company presenterade nya smaksatta ginsorter inom det klassiska segmentet "London Dry Gin". För första gången under bra många år kunde mässpubliken pröva smaksatt gin i det dess förlovade hemland. Swedish Liquor Company AB introducerade dessa nya sorter för första gången i Europa på "the Bar Show" i London mellan den 8-9 juni 2004.

Under varumärket Noblesse, presenterades tre "flavoured gins". Med ny smaksättning av traditionell gin öppnar sig nya möjligheter för att skapa nya cocktails och drinkrecept. Något som publiken på barmässan klart uppmärksammade. De tre nya sorterna är pear, lime och grapefruit.

De två mest uppmärksammade produkterna från såväl media som förfrågan i bolagets monter på BAR-mässan var Noblesse Pear flavoured dry gin och Pistachio flavoured vodka. Detta intresse överensstämmer helt med hur mottagandet blivit för samma produkter i Kanada, på bolagets hemmamarknad.

En kommentar från Swedish Liquor Company AB:s koncernchef Gustaf Andersson:
- Mottagandet kunde inte blivit bättre, säger Gustaf Andersson. Swedish Liquor Company AB väljer nu samma distributionslösning som i Kanada för att distribuera hela produktsortiment i Storbritannien. Detta betyder att bolaget själv tar hand om sin egen distribution med egna representanter på plats i Storbritannien. Bolaget vill slå vakt om sitt oberoende och möjligheten att själv kunna bygga sitt varumärke och marknad, säger Gustaf Andersson.

Malmö 2004-06-29
Swedish Liquor Company AB
www.swedishliquor.com

Mera information - se bolagets hemsida http://www.swedishliquor.com