Jeeves Information Systems AB

Swedish Tissue valde Jeeves och SYSteam och på två veckor kunde man köra ekonomidelarna

Pressmeddelande   •  Okt 27, 2003 10:20 CET

(JEEV) Jeeves Information Systems AB’s partner SYSteam har tecknat avtal med Swedish Tissue AB, ingående i LPC Group Ltd, om leverans och implementering av affärssystemet Jeeves Enterprise. Affären inkluderar Jeeves Enterprise moduler för Försäljning, Lager, Inköp, Redovisning, Kund- och Leverantörsreskontror, CRM och Produktion och omfattar 20 användare.

"Medarbetarna på ekonomiavdelningen har två veckor efter driftstart inga som helst problem att jobba i systemet och då ska man vara medveten om att de befinner sig mitt i årsbokslutsarbete, säger Assar Gällerspång, VD på Swedish Tissue.

Swedish Tissue, tillverkar 36 000 ton pappersmassa om året. För att tillgodose den ökande efterfrågan på mjukpapper, eller Tissue som det kallas på fackspråk, kommer företaget att bygga en ny pappersmaskin och därmed också nästan fördubbla sin tillverkning under nästa år.

"När vi valde affärssystem var kraven på flexibilitet och anpassningsbarhet det som avgjorde till Jeeves Enterprise fördel. Det ska vara lätt att själv göra förändringar i systemet, allt eftersom behov och verksamhet förändras. Jeeves Enterprise arkitektur möjliggör att vi själva kan förändra och vidareutveckla systemet", säger Torbjörn Jonsson, Financial Controller på Swedish Tissue.

"Med vår implementationsmetodik, Quickstep, och en mycket aktiv kund, kan systemet föras in stegvis och på så sätt är vi övertygade om att snabbt kunna säkerställa nyttoeffekterna, säger Bo Oskarsson, Marknadsansvarig Jeeves på SYSteam.

Tilläggas kan att det är tredje gången Torbjörn Jonsson väljer Jeeves Enterprise som affärssystem till tre olika företag.

För mer information kontakta:
Nicolas Ehrling, Verkställande Direktör, Jeeves Information Systems AB
Tel: +46 8 587 099 42, mobil: +46 70 480 6070, e-mail: nicolas.ehrling@jeeves.se
Torbjörn Jonsson, Financial Controller, Swedish Tissue AB
Tel: +46 494 150 58, mobil: +46 7067 003 93, e-mail: torbjorn.jonsson@swedishtissue.se
Bo Oskarsson, Marknadsansvarig Jeeves, SYSteam
Tel: +46 31 779 4970, mobil: +46 730 79 49 70, e-mail: bo.oskarsson@systeam.se

Fakta om Jeeves
Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för medelstora företag inom tillverkning, handel, service- och tjänstesektorerna. Företaget, med sina 45 anställda, är fokuserat på produktutveckling medan försäljning sker genom 350 engagerade och kunniga medarbetare och konsulter med bransch- och specialkompetens inom olika affärsprocesser. Jeeves Information Systems AB samarbetar med ett 15-tal partners i världen och enbart i Sverige finns partners representerade på ett tjugotal orter. Företagets huvudprodukt är Jeeves Enterprise som finns installerad på fler än 900 företag med över 13 000 användare. Den nuvarande verksamheten startade 1992 och sedan 1999 är företaget noterat på Stockholms Fondbörs O-lista.

Fakta om Jeeves Enterprise
Jeeves Enterprise är ett komplett affärssystem i Windows-miljö och är tack vare sin öppenhet en oslagbar plattform för web-applikationer och e-handel. Tack vare en unik design bevaras alla kundanpassningar vid versionsuppgradering. Programvaran innehåller alla rutiner från Ekonomi, Logistik, Service, Tid & Projekt till CRM och SCM (Supply chain Management). Jeeves Enterprise har ett flexibelt användargränssnitt som tillåter egen design och innehåller dessutom ett kraftfullt makrospråk som utnyttjas för kundanpassningar. Flexibiliteten och anpassningsbarheten i Jeeves Enterprise gör den till en lämplig lösning för större företag som vill ha ett gemensamt affärssystem för sina medelstora och mindre dotterbolag.
Mer information finns på www.jeeves.se

Fakta om Swedish Tissue AB
Swedish Tissue är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan används av konverterare i Sverige och på den internationella marknaden. Swedish Tissue ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Swedish Tissue ingår sedan hösten 2002 i den brittiska koncernen LPC Group med ca 800 anställda och med en omsättning på ca 150 miljoner pund. LPC satsar stor i investeringar i Kisa och det kommer att leda till fortsatt tillväxt för Swedish Tissue.
Mer information finns på www.swedishtissue.se

Fakta om SYSteam
SYSteam har en framskjuten position bland Nordens IT-konsultföretag. SYSteam är etablerat med kontor och dotterbolag på 48 orter i Norden. SYSteam koncernen har ca 1000 anställda och omsättningen uppgår till ca 1200 Mkr. Av SYSteams totalt ca 3800 kunder är mer än 2000 inom affärssystemsområdet.

Mer information finns på www.systeam.se