Bergkvist Publishing AB

Swedish Young Chef Award avgörs på GastroNord

Pressmeddelande   •   Mar 08, 2018 13:05 CET

Amanda Lydahl vann Swedish Young Chef Award 2017. Foto: Magnus Sandberg

Swedish Young Chef Award är en kocktävling för årskurs 3-elever på restaurangskolor i Sverige. I år kommer finalen att avgöras på GastroNord. Fredagen den 27 april går finalen av Swedish Young Chef Award av stapeln och temat för tävlingen är Balans. Tävlingsuppgiften är att tillaga en förrätt innehållandes blåmussla och/eller pilgrimsmussla från Fisk Idag och en varmrätt innehållandes max 80 gram/portion svensk högrevskärna från Scan.

Bidragen har börjat trilla in och i morgon, den 9 mars är det sista dagen att skicka in sitt bidrag. Finalisterna kommer en vecka senare, den 16 mars, att presenteras via mail och på restaurangvarlden.se.

Ulrika Brydling är tävlingsledare och inom kort kommer resterande jurymedlemmar att presenteras.

Har du några frågor om tävlingen?

Tveka inte att höra av dig till projektledare Kajsa Andersdotter Olsson på kajsa@bergkvistpublishing.se eller 0706716210.

Arrangör

Restaurangvärlden och Bergkvist Publishing

Samarbetspartners

Bergkvist Publishing är en gastronomisk kommunikationsbyrå som ger ut White Guide Junior och Senior samt magasinen Restaurangvärlden, Mat & Vänner och Magasin Måltid. Företaget genomför även events som Stora Måltidsdagen och skapar nätverk och mötesplatser för aktörer inom den offentliga gastronomin.