Digital Advertising AB

SWEDMA välkomnar Digital Advertising

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2008 14:56 CEST

Digital Advertising blir medlem i SWEDMA. Med Digital Adverting’s nya DIM koncept öppnas möjligheter inom DR och DM. DIM står för Direct Interactive Marketing vilket är ett elektroniskt DR och DM koncept.

SWEDMA är en intresseorganisation för alla som arbetar med direktmarknadsföring. Genom att stödja, marknadsföra och utbilda skall SWEDMA skapa förutsättningar och möjligheter för sina medlemmar att växa inom direktmarknadsföring. SWEDMA hjälper även allmänheten att svara på frågor och driver DM-nämnden. Sedan 1968 har SWEDMA organiserat företag och organisationer som tillhandahåller tjänster och produkter inom direktmarknadsföringsområdet. Dessutom arrangerar SWEDMA Guldnyckeln, Sveriges största evenemang inom direktmarknadsföring. Där belönas bra direktmarknadsföring efter kriterierna; strategi, kreativitet och resultat.

- ”Vi på SWEDMA välkomnar Digital Advertising Sweden AB som medlemmar till SWEDMA, säger vd Anders Kasberg. Löpande utvecklingen inom DR och DM är viktig. Genom Digital Advertising och deras affärsområden ser vi en ny intressant plattform växa fram. Branschen behöver den här typen av teknik och verktyg som ger viktig och trovärdig statistik”, fortsätter Anders.

Samtliga medlemmar följer SWEDMAs affärs- och etikregler, som syftar till att upprätthålla och stärka förtroendet för branschen. Att vara medlem i SWEDMA är en kvalitetsstämpel, som visar att företaget är seriöst. Kunder kan känna sig trygga i att man är en seriös aktör. Dessutom medverkar DM-nämnden och God sed till auktoritet.

- ”Det känns viktigt för oss på Digital Advertising att föregå med gott exempel säger Digital Advertisings vd Meraj Syed. Vi är stolta för vårt medlemskap i SWEDMA och kommer löpande arbeta för att lyfta och utveckla branschen”, fortsätter Meraj.

Digital Advertising Sweden AB och konceptet DIM, Direct Interactive Marketing, lanserades i april 2008. Internet med alla dess finesser paketeras på en CD-skiva, som skickas ut till Sveriges hushåll. Skivan innehåller intressanta erbjudanden och flera gratis applikationer medföljer. DIM är ett unikt verktyg inom DR marknadsföring som paketerar annonsörernas kampanjer och aktiviteter på ett helt nytt sätt. Den unika tekniken möjliggör online statistik som; kön, ålder, antal klick, geografisk fördelning, exponeringar, besökarsessioner samt intressen hos mottagaren - som ser och tar del av reklamens budskap i realtid. Enligt senast genomförd kampanj ger DIM en avsevärd högre procents gensvar gentemot andra DR media.

Kontakt:
Meraj Syed, CEO, meraj@digitaladvertising.se +46 707 99 13 89