Swegmark of Sweden

Swegmark of Sweden firar 75 år med jubileumsserie i begränsad upplaga

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2012 10:01 CEST

I år fyller ett av Sveriges äldsta behåföretag, Swegmark of Sweden, 75 år. Det har firats i stort och smått under hela året och nu till hösten släpps en specialdesignad jubileumsserie i begränsad upplaga. Den heter Adorable och består av body, behå och trosa i färgerna vitt och marinblått. Adorable kommer finnas till försäljning från 1 september till 31 december 2012.

Swegmark of Sweden startades år 1937 av Harry Swegmark. Det gör Swegmark of Sweden till ett av Sveriges äldsta behåföretag med sina 75 år. Idag drivs Swegmark of Sweden av tredje generationen Swegmark, nämligen av kusinerna Ebba och Maria Swegmark.

- Världen har förändrats på 75 år. Även hos oss har förändringens vindar ständigt blåst. Trots det står vi fast vid samma enkla affärsidé som vi hade i början. Vi skapar bekväma, funktionella och samtidigt moderiktiga behå till naturliga kroppar, säger Mats Rengensjö, VD för Swegmark of Sweden.

Den nya jubileumsserien Adorable består av en formande body, behå och formande trosa. Alla modeller finns i färgerna marinblått och vitt.

- Vi har valt att ta fram en klassisk modell i en klassisk färg som återkommit på olika sätt genom tiderna hos oss, det blir ett fint sätt att fira våra 75 år på, säger Mats Rengensjö.

Jubileumsserien Adorable finns till försäljning från 1 september till 31 december 2012.

Korta fakta om Adorable:

Jubileumsserie för att fira Swegmark of Swedens 75 årsdag som säljs under en begränsad period. Serien består av formande body, behå med mjuk bygel och formande trosa i färgerna marinblått och vitt. Samtliga produkterna är Ökotex-certiferade vilket innebär att det inte finns några gifter i materialet. Läs mer på http://www.oeko-tex.com

Produktfakta - formande body
Finns i storlekarna 75 -105 B-E.
Formar figuren.
Vadderade och justerbara axelband för bästa möjliga komfort.
Ger det närmaste klädlagret ett snyggt fall.
Rekommenderat pris: 599 SEK

Produktfakta - behå

Finns i storlekarna 75-105 B-E.
Bredare hyska och hake i de större storlekarna.

Vadderade och justerbara axelband för bästa möjliga komfort.
Rekommenderat pris: 319 SEK

Produktfakta - formande trosa

Finns i storlekarna 40/42 – 48/50.

Gör att de närmaste plaggen faller snyggt.
Rekommenderat pris: 249 SEK

H. Swegmark Fabriks AB grundades 1937. Det gör dagens Swegmark of Sweden AB till en av Sveriges äldsta behåtillverkare. Swegmark of Sweden ingår i företagsgruppen Swegmark Invest AB tillsammans med underklädesföretagen Abecita AB med varumärkena Abecita, Salming Underwear samt SIA New Rosme i Riga i Lettland. Huvudkontoret ligger i Borås. Koncernen har idag cirka 450 anställda.

40% av Swegmark of Swedens produkter går till exportmarknader. Den enskilt största är Tyskland. Swegmark of Sweden är miljöcertifierade sedan 1998 och företaget var den första underklädestillverkaren i Norden som har Fair Trade certifierade produkter i sortimentet. Målet är att vara bäst på att tillverka underkläder för kvinnor som ställer särskilt stora krav på funktion och passform. Swegmark of Sweden tillverkar mjuk-, sport-, protes-, amningsbehåar samt gördlar och korsetter och finns att köpa hos välsorterade detaljister samt på webbshopar.