Slussen Building Services (Slussen.biz)

Swegon först att vinna Stora Inneklimatpriset två gånger

Pressmeddelande   •   Mar 27, 2012 09:39 CEST

Stora Inneklimatpriset instiftades år 2001 av Slussen Building Services i samarbete med Energi- och miljötekniska föreningen, Svensk Ventilation och Svenska Kyltekniska Föreningen. Stora Inneklimatpriset syftar till att stärka inneklimatteknikens ställning och att öka intresset för den samma.

I Stora Inneklimatprisets jury ingår representanter för de tre branschorganisationerna samt ordföranden Per Fahlén, professor vid institutionen för Installationsteknik, Chalmers Tekniska Högskola.

Juryns motviering:
Till vinnare av 2011 års Stora Inneklimatpris har juryn utsett Swegon AB. Priset ges för en intelligent, innovativ och kommersiellt tillgänglig helhetslösning för klimatstyrning av hotell, en tillämpning av klimatteknik där nyttjarna ställer höga krav. Systemet är uppbyggt av beprövade och samverkande komponenter som ger hotellgästen ett bra inomhusklimat med låg ljudnivå och dragfrihet. Systemet har låg energianvändning, är anpassningsbart till olika varierande klimatkrav och uteklimat och är lätt att underhålla. Lösningens marknadspotential syns vara stor både i Sverige och utomlands. Swegon är en värdig mottagare av 2011 års pris.

Förutom vinnaren var Locum AB, Exhausto AB och Fläkt Woods AB nominerade, bland 24 inkomna förslag, till finalen på Nordbygg.

Mer information: www.slussen.biz (Tema/Inneklimatpriset)

Kontaktpersoner:
Stora Inneklimatpriset:
                  Swegon AB
Ulrik Hammarsträng                                           Gönna Petersen
hammarstrang@slussen.biz                                 gonna.petersen@swegon.se
08-518 018 03                                                  031 – 89 58 04