SweTrack Electronics AB

SweTrack ingår unikt samarbete med Caravan Försäkring

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2019 17:20 CEST

SweTrack har sedan starten 2013 arbetat för att göra GPS-spårningstekniken enklare och mer fördelaktig för vanliga konsumenter - idag tas ytterligare ett stort steg som ett led i denna vision, då bolaget idag kan presentera ett unikt samarbete med husvagns- och husbilsintresseföreningen Caravan Club of Sweden.

Caravan Club of Sweden är, med sina ca 28 000 medlemsfamiljer, en av Sveriges största intresseföreningar och erbjuder således en rad förmåner till sina medlemmar; exempelvis rabatter på tillbehör och campingplatser, en egen medlemstidning full av spännande information, samt en mycket fördelaktig försäkring för husvagnar och husbilar - Caravan Försäkring. Caravan Försäkring, som erbjuds i samarbete med Watercircles, är skräddarsydd för Caravan Club-medlemmar och ger en oöverträffad trygghet längs vägarna.

Idag blir Caravan Försäkring ännu bättre

Idag blir Caravan Försäkring ännu mer förmånlig för de kunder som utrustar sina fordon med en spårsändare från SweTrack - tack vare det nya samarbetet mellan Caravan Club och SweTrack, så elimineras nu självrisken i sin helhet vid stöld förutsatt att fordonet är utrustat med en spårsändare från SweTrack. Utöver att en SweTrack-spårsändare ger användaren en oöverträffad trygghet tack vare realtidsspårningen och de smarta larmfunktionerna, så kan nu alltså Caravan Försäkring-kunder känna en fantastisk ekonomisk trygghet i att självrisken elimineras i sin helhet vid stöld!

SweTrack - det självklara valet för husbil och husvagn

SweTracks spårsändare är byggda speciellt för användning i motorfordon, såsom husbilar och husvagnar. De ger ett unikt mervärde för fordonsinnehavaren, eftersom spårsändaren låter användaren se fordonets aktuella position dygnet runt samtidigt som den även kan larma innehavaren per automatik om fordonet lämnar ett visst område. Dessutom innehåller lösningen en historikfunktion - detta gör att användaren kan blicka tillbaka på sommarens utflykter i efterhand!

Husbilar och husvagnar är dyrbara fordon; utöver det ekonomiska värdet har fordonen inte sällan ett mycket stort affektionsvärde hos ägaren. Därför är SweTrack extra glada att kunna erbjuda en fullfjädrad spårningslösning till ett vettigt pris - SweTrack-spårsändarna börjar på endast 499 kr inkl. moms med obundna datatrafiktjänster för endast 49 kr/månad inkl. obegränsad användning i hela Europa! När produkten dessutom medför fördelar för kunder hos Caravan Försäkring, blir skälen att skaffa en SweTrack-spårsändare ännu fler!

Fast anslutning eller portabelt - du väljer

SweTracks spårsändare finns i två modeller: SweTrack Lite som ansluts permanent till ett batteri, exempelvis bodelsbatteriet i en husbil, eller den batteridrivna modellen MaxiTracker som kan ge upp till tre års standbytid utan extern strömkälla. Oavsett vilken produkt användaren väljer, så har spårsändaren smarta energisparfunktioner som innebär att strömförbrukningen är minimal då fordonet står parkerat.

Medlemmar kan beställa direkt från Caravan Club

Medlemmar i Caravan Club kommer inom kort att kunna köpa en SweTrack-spårsändare direkt från Caravan Club till ett förmånligt pris. Utöver detta så finns SweTrack redan idag hos ett stort antal svenska återförsäljare, exempelvis Kjell och Company.

SweTrack är ett svenskt elektronikbolag som arbetar med GPS-teknik. Vi vill göra det enkelt och roligt för våra kunder att hålla koll på sina ägodelar och effektivisera sin affärsverksamhet genom modern GPS-teknik. Vår vision är att alltid erbjuda en fullständig lösning till våra kunder; för oss är det självklart att om vi tillverkar en hårdvaruprodukt, så ska vi även skräddarsy en mjukvarulösning som fungerar hand i hand med hårdvaran. Vi tar aldrig genvägar i vår produktutveckling, utan skapar kompletta lösningar från början till slut!