Get Nordic AB

SwimFin Simredskap Introduktion i Sverige

Pressmeddelande   •   Apr 30, 2009 00:55 CEST

Vid sidan av sitt programvaruföretag FutureGlue introducerar nu Peter Bruinsma SWIMFIN för den svenska marknaden. Det enormt populära flythjälpmedlet för barn som redan blivit en stor succe i Storbrittanien och övriga Europa.

SwimFin är den första riktigt revolutionerande utvecklingen inom simhjälpmedel på flera årtionden. Den bärs på ryggen, den stoppar inte upp eller hindrar inte barnets rörelseförmåga i vattnet. Till skillnad från armpuffar, simdynor, flytvästar och flytpinnar och ringar är Swimfin strömlinjeformad och behöver inte blåsas upp eller tömmas för att öka eller minska sin flytförmåga.

Swimfin är ett flytredskap som ger precis det flytmotstånd som simmaren behöver samtidigt som den automatiskt ger kroppen ett bra flytläge i vattnet. Andra hjälpmedel har en tendens att skjuta kroppens tyngdpunkt framåt eller tvinga dem till upprätt position, ett simläge som hindrar flödet genom vattnet och faktiskt försvårar simningen. SwimFin och andra sidan gör det möjligt för användaren att kunna kontrollera sina rörelser fritt och ledigt vilket uppmuntrar och motiverar. Om ditt barn känner sig kunna hantera situationen själva växer självförtroendet med all säkerhet och de lär sig mycket fortare på roligare sätt.

Swimfin har godkänts av ASA (Amateur Swimming Association) i England och det enda simhjälpmedlet som fått deras godkännande! Detta flytredskap följer internationella säkerhetsföreskrifter EN 13138 och EN 71.

För mer information: http://getnordic.com/brands/swimfin