Swish

Swish vinnare av årets tjänst på Telekomgalan.

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2014 13:35 CET

Swish utsågs 4 februari till Årets Tjänst vid Telekomgalan på Grand Hôtel i Stockholm. Bakom Telekompriset och står det oberoende nyhetsbrevet Telekomnyheterna.

Swish är glada och stolta över denna utnämning. Under det dryga år som gått sedan lanseringen har nu nära 900 000 kunder anslutit sig till Swish. Under januari tillkom nära 100 000 nya användare och det genomfördes nära 600 000 betalningar. Swish kommer också under 2014 att lansera ett erbjudande till företag och organisationer. Det är ett erbjudande det har funnits en stor efterfrågan efter.

Motivering:
Priset Årets Tjänst tilldelas en tjänst som gynnar den svenska telekommarknaden. Hård konkurrens präglar den svenska telekommarknaden på många plan. För att lyckas nå kunderna måste man tänka bredare än att bara skapa en fulländad produkt. Man måste även få kunderna att välja den egna tjänsten istället för någon annans.

Årets vinnare har i hård konkurrens med liknande tjänster hittat rätt väg till framgång och har skapat en ny tjänst som kunderna verkligen anammat. Att föra över pengar till en annan person har blivit lättare nu än någonsin.

De banker som nu är anslutna till Swish är Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Nordea, SEB, Skandia samt Swedbank och Sparbankerna.

För ytterligare information:

Per Ekwall TWL, på uppdrag av GetSwish AB, 0709 68 21 69