Swisslog AB

Swisslog förstärker teamet i Danmark och öppnar kontor i Aarhus C, Jylland.

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2012 14:34 CET

Palle kommer närmast från en tjänst som strategisk Account Manager hos Atlet Dk A/S. Palle är utbildad civilekonom och har nyligen byggt på sina studier med en MBA från Paris School of Business ESG.

Swisslog har sedan tidigare tre servicemontörer samt en Account Manager strategiskt placerade i Danmark. Vi förstärker organisationen i Danmark för att på ett effektivare sätt kunna bearbeta och supporta den danska marknaden av såväl gamla som nya kunder säger, sälj- och marknadschefen i Norden, Tom Jarle Dehkes.

Om Swisslog

Swisslog är en global leverantör av integrerade logistiklösningar för lager, distributionscentraler och sjukhus. Den omfattande tjänsteportföljen innehåller allt från uppbyggnad av komplexa lager och distributionscentraler till att implementera Swisslogs egen programvara. Därutöver tillhandahåller Swisslog interna logistiklösningar för sjukhus liksom programvara och konsulttjänster inom SCM-området.

Med Swisslogs lösningar optimeras kundernas produktions-, logistik- och distributionsprocesser för en bättre flexibilitet, respons och kvalitet samtidigt som logistikkostnaderna hålls nere. Med mångårig erfarenhet av utveckling och realisering av integrerade logistiklösningar tillhandahåller Swisslog den expertis som kunder i fler än 50 länder förlitar sig till.

Huvudkontoret ligger i Buchs/Aarau i Schweiz. Swisslog har för närvarande cirka 2 000 anställda i 20 länder. Swisslog finns på den nordiska marknaden som en stark lokal aktör med cirka 300 anställda i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Koncernens moderbolag, Swisslog Holding AG, är listat på SWX Swiss Exchange (värdepappersnummer 1232462, Telekurs: SLOG, Reuters: SLOG.S). Gå också gärna in på www.swisslog.com .