Swisslog AB

Swisslog gör avtryck inom lager- och distributionslogistik

Pressmeddelande   •   Maj 14, 2012 10:18 CEST

Kan företag koppla ihop sin försörjningskedja med sina kunder och på så sätt korta ledtider så är det en åtgärd som ökar kundtillfredsställelsen.

Som systemintegratör för lösningar inom lager- och distributionslogistik så berörs och agerar Swisslog inom samtliga områden. Vi analyserar olika utvecklingsmöjligheter för våra kunder utifrån design, logistik och IT-perspektiv. Vald lösning kan Swisslog sedan installera genom en total-entreprenad och slutligen även ta ansvar för framtida service och support - två viktiga faktorer på en anläggning som kanske ska fungera i mer än 20 år. Vårt fokus på att utveckla nya och innovativa logistiklösningar riktar sig främst till detaljhandel, livsmedels- och dryckesindustrin samt den farmaceutiska företagssektorn. Swisslog har förmodligen marknadens bäst beprövade lösningar för just de nämnda marknadssegmenten, men vi blir lika glada när de fungerar för annan industri också.

Swisslog är etablerade i Norden seden mer än 30 år och vi har genomfört projekt hos en stor mängd företag. Vi vet att vi har gjort positiva avtryck hos de företag och människor som vi arbetar med. Självklart hoppas vi även att våra kunder har lyckats med sina visioner och lämnar framgångsrika avtryck på sina marknader. Om vi på Swisslog har varit till lite hjälp med detta så är vi mer än nöjda.

I år syns vi på Logistik & Transport i Göteborg. En mötesplats som växer år från år och som just i år verkar extra spännande. Vi finns i monter B08:41 för att visa och diskutera lösningar just för dig och din verksamhet.

Om Swisslog

Swisslog är en global leverantör av integrerade logistiklösningar för lager, distributions-centraler och sjukhus. Den omfattande tjänsteportföljen innehåller allt från uppbyggnad av komplexa lager och distributionscentraler till att implementera Swisslogs egen programvara. Därutöver tillhandahåller Swisslog interna logistiklösningar för sjukhus liksom programvara och konsulttjänster inom SCM-området.

Med Swisslogs lösningar optimeras kundernas produktions-, logistik- och distributions-processer för en bättre flexibilitet, respons och kvalitet samtidigt som logistikkostnaderna hålls nere. Med mångårig erfarenhet av utveckling och realisering av integrerade logistiklösningar tillhandahåller Swisslog den expertis som kunder i fler än 50 länder förlitar sig till.

Huvudkontoret ligger i Buchs/Aarau i Schweiz. Swisslog har för närvarande cirka 2 000 anställda i 20 länder. Swisslog finns på den nordiska marknaden som en stark lokal aktör med cirka 300 anställda i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Koncernens moderbolag, Swisslog Holding AG, är listat på SWX Swiss Exchange (värdepappersnummer 1232462, Telekurs: SLOG, Reuters: SLOG.S). Gå också gärna in på www.swisslog.com.