Swisslog AB

Swisslog lanserar den ergonomiska och högeffektiva arbetsstationen ProPick

Pressmeddelande  •  2012-05-14 10:14 CEST

Swisslog erbjuder även applikationer för gods-till-person- och zon-till-zon-plock både för lätt- och pallgods. Alla nya modeller bygger på ett modulkoncept.

Dessa innovationer ingår i Swisslogs strategi att erbjuda sina kunder ett komplett utbud av logistiklösningar. Det omfattade utbudet av system för lättgods, palltransport och lagerteknologi utgör en idealisk grund för denna strategi.

Maximal effektivitet genom optimerad ergonomi

ProPick fokuserar inte bara på effektivitet, utan även på användarnas hälsa och säkerhet. ProPick är en högpresterande plockstation som uppfyller alla europeiska säkerhets- och arbetsmiljönormer. Arbetsstationen kan justeras individuellt för varje användare: Justerbar golvhöjd, justerbara skärmar såväl som bullerskydd och optimerad belysning säkerställer bästa möjliga ergonomi. Enheten styrs med en lättanvänd pekskärm och alla komponenter är lätta att underhålla.

Som högeffektiv plockstation för gods-till-person-plockning av lättgods har ProPick även andra viktiga fördelar. 1:1-plockmetoden möjliggör upp till 1 000 plock per timme med mycket hög precision. Denna kapacitet är enbart möjlig tack vare den ergonomiska miljön som har en justerbar lutmekanism och kontinuerlig automatiserad matning av transportenheter. Arbetsstationen är dessutom utformad på ett sådant sätt att användaren aldrig behöver vända sig mer än 90 grader eller ta mer än ett steg åt sidan för optimal ergonomi.

Lösningarna i ProPick Workstation-serien är även lämpliga för andra användningsområden som t.ex. pallplockning och lättgodsplockning med AutoStore- eller SmartCarrier-system.

Om Swisslog

Swisslog är en global leverantör av integrerade logistiklösningar för lager, distributionscentraler och sjukhus. Den omfattande tjänsteportföljen innehåller allt från uppbyggnad av komplexa lager och distributionscentraler till att implementera Swisslogs egen programvara. Därutöver tillhandahåller Swisslog interna logistiklösningar för sjukhus liksom programvara och konsulttjänster inom SCM-området.

Med Swisslogs lösningar optimeras kundernas produktions-, logistik- och distributionsprocesser för en bättre flexibilitet, respons och kvalitet samtidigt som logistikkostnaderna hålls nere. Med mångårig erfarenhet av utveckling och realisering av integrerade logistiklösningar tillhandahåller Swisslog den expertis som kunder i fler än 50 länder förlitar sig till.

Huvudkontoret ligger i Buchs/Aarau i Schweiz. Swisslog har för närvarande cirka 2 000 anställda i 20 länder. Swisslog finns på den nordiska marknaden som en stark lokal aktör med cirka 300 anställda i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Koncernens moderbolag, Swisslog Holding AG, är listat på SWX Swiss Exchange (värdepappersnummer 1232462, Telekurs: SLOG, Reuters: SLOG.S).

Gå också gärna in på www.swisslog.com.