Swisslog AB

Swisslog visar framtidslösningar på Logistik & Transport

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2016 11:53 CET

Göteborg, 2016-11-11– Logistik & Transport 16-17 november är Nordens ledande mässa och konferens inom logistik och transport. Swisslog är på plats och visar denna gång upp marknadsledande automationslösningar för hantering av lättgods.

Dagens logistik och materialhantering blir snabbt allt mer automatiserad. Allt mer styckegods/lättgods hanteras i försörjningskedjorna med krav på kostnadseffektivitet, kvalitet, flexibilitet och snabbhet. Här är automation en nyckel. En viktig drivkraft bakom den här utvecklingen är e-handelns enormt snabba tillväxt och dess krav på snabba, ofta svårplanerade leveranser.

- Kundernas förväntningar på snabbare leveranser och olika leveransalternativ gör att kraven på korta ledtider i alla delar av leveranskedjan accelererar. Optimerad och automatiserad logistik är en förutsättning för att kunna agera snabbt, responsivt och samtidigt kostnadseffektivt, säger Lars Hultén, VD i Swisslog Norden, som själv kommer att medverka på Logistik & Transport.

Besök Swisslog i monter B08:28 ochupplev kraften i våra hanteringslösningar för styckegods/lättgods.

I vår monter finns bland annat:

• CarryPick® – se DB Schenker Logistics automatiserade, integrerade totallösning för e-handlaren lekmer.se.
  • AutoStore® – se vår demo och våra filmer som visar kompakt lagring av lådor och hög plockkapacitet.
  • LBR iiwa – en unik och innovativ robot som samverkar säkert och effektivt med människor. LBR iiwa utmärks av avancerad sensorteknik, smarta säkerhetslösningar, snabbinlärning och enkel manövrering.

Den 17 november är Swisslog även med i konferensprogrammet, kl 13.30-16.00. I seminariet E-handelslogistik ur ett framtidsperspektiv medverkar Fredrik Henriksson, Head of Consulting & Design, Nordic Region. Seminariet handlar om hur logistikutmaningarna ökar snabbt samtidigt som nya smarta tekniker och hanteringssystem gör det möjligt att hantera de ökade kraven.

Om Swisslog

Swisslog designar, utvecklar och levererar marknadens bästa automationslösningar till framsynta sjukhus, lager- och distributionscentraler. Vi erbjuder integrerade system och tjänster från en enda källa – från rådgivning och design till implementering och livslång kundservice. Bakom företagets succé finns ca 2 500 anställda runt om i världen som hjälper kunder i mer än 50 länder. Huvudkontoret finns i Buchs/Aarau, Schweiz. Swisslog finns på den nordiska marknaden som en stark lokal aktör med ca 350 anställda i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Besök oss gärna på www.swisslog.com/wds_sverige.

Swisslog är den del av KUKA-gruppen, en ledande global leverantör av intelligenta automationslösningar. www.kuka.com