SwitchCore AB

SwitchCore får större volymorder från Keymile på Xpeedium2pro

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2006 09:16 CET

SwitchCore meddelar idag att man har fått en större volymorder från Österrikiska Keymile på totalt SEK 2,2 miljoner under det fjärde kvartalet. Ordern är för leverans under det första kvartalet 2007.

"Denna order är viktig för SwitchCore ur flera olika aspekter och innebär att vi nu har en kund som har lanserat produkter med vår andra generations produkter, Xpeedium2pro, och att Keymile nu är färdiga för att ta produkten i volymproduktion, vilket innebär större volymer för SwitchCore på sikt. Den andra aspekten är att Europa som marknad får en allt större betydelse för SwitchCore i och med att telekom har anammat Ethernet som teknik för framtida accesslösningar.

För ytterligare information kontakta:
Erwin Leichtle, VD SwitchCore
E-post: Erwin.leichtle@switchcore.com

Maria Rydén-Persson, CFO SwitchCore
Telefon: + 46 73 429 25 65
E-post: maria.ryden-persson@switchcore.com

Allmänt om verksamheten:

SwitchCore AB
SwitchCore AB utvecklar, marknadsför och säljer integrerade kretsar för data-, röst- och videokommunikation baserade på Ethernetstandarden. Kärnan i SwitchCore är den egenutvecklade CXE-teknologin, som innebär att kapaciteten i nätverksprodukter väsentligt kan ökas. Med SwitchCores kretsar kan bolagets kunder utveckla nätverksprodukter som kostnadseffektivt hanterar och prioriterar data, video och rösttrafik för en stor mängd krävande tillämpningar. Kunder och samarbetspartners är tillverkare och leverantörer av nätverksutrustning, som t ex Intel, Allied Telesyn, Huawei/3Com, Alloptic, Corecess, Dasan, Radisys och World Wide Packets. SwitchCore-koncernen har idag 60 anställda och ett 60-tal konsulter. Företagets huvudkontor finns i Lund, Sverige. Dessutom finns kontor i San Jose, USA, samt i Singapore och Shanghai i Asien och i Rotterdam, Nederländerna. Bolaget är noterat på Stockholmsbörsens O-lista under benämningen SCOR. För mer information besök http://www.switchcore.com

Ethernet Alliance
Ethernet Alliance bildades för att stödja medvetandet inom industrin och också tillämpningen av befintliga och nya standarder inom Ethernet. Organisationen bidrar till att stötta och underlätta genomförande genom att bedriva och ansvara för olika Ethernet 802 projekt. För mer information besök http://www.ethernetalliance.org