SwitchCore AB

SwitchCores nyemission övertecknad

Pressmeddelande   •  Jun 03, 2003 09:00 CEST

SwitchCore meddelar att den nyemission som bolaget genomfört under maj månad, med företräde för bolagets aktieägare, har övertecknats, vilket innebär att bolaget tillförs drygt 103 MSEK före avdrag för emissionskostnader.

" Våra ägare har visat ett stort förtroende för vår verksamhet och det är mycket tillfredsställande att emissionen övertecknats. SwitchCore har nu den finansiella styrka som krävs för att fortsätta utveckla försäljningsverksamheten och nå våra mål om ökad marknadspenetration och positivt resultat" säger Henric Isacsson, VD på SwitchCore.

SwitchCores finansiella rådgivare i samband med emissionen har varit Kaupthing Bank Sverige (tidigare JP Nordiska).

För mer information, kontakta:
Henric Isacsson, VD i SwitchCore
E-post: henric.isacsson@switchcore.com
Telefon: 046/ 270 26 06, 0709/82 96 06

Maria Rydén-Persson, CFO i SwitchCore
E-post: maria.ryden-persson@switchcore.com
Telefon: 046/270 25 65, 0734/29 25 65

Om SwitchCore:
SwitchCore AB utvecklar, marknadsför och säljer integrerade kretsar för data och Internet-kommunikation. Kärnan i SwitchCore är den egenutvecklade CXE-teknologin, som innebär att kapaciteten i data- och Internetväxlarna väsentligt kan ökas. Med SwitchCores komponenter kan kunden minska tillverkningskostnaden för den kompletta produkten och korta ledtiden till marknaden. Kunder och samarbetspartners är tillverkare och leverantörer av nätverksutrustning, som tex Intel, Asanté Technologies, Allied Telesyn och Huawei. SwitchCore-koncernen har idag drygt 70 anställda. Företagets huvudkontor finns i Lund, Sverige. Dessutom finns kontor i Stockholm, San Jose, Boston och Singapore.