Beriksson

Switchel, ny kolsyrad dryck med äppelcidervinäger från Karma Drinks

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2020 09:50 CET

Nyhet – Karma Drinks Switchel

Switchel är ingen ny företeelse; Redan på 1700-talet var drycken populär hos sjömän och bönder tack vare att den visade sig vara en utmärkt törstsläckare samtidigt som den var energigivande. En traditionell Switchel består av 4 ingredienser: vatten, ingefära, äppelcidervinäger och ett sötningsmedel, såsom honung eller lönnsirap. Ett annat namn för Switchel är ”Haymakers Punch”.

Hälsoeffekter

Switchel är lätt och uppfriskande och är inte bara en effektiv törstsläckaren utan tillskrivs även en del hälsofördelar. Den är näringsrik och boostar din energi, ersätter elektrolyter och påstås även stärka såväl immunförsvaret som att främja ämnesomsättningen. En Switchel innehåller en matsked äppelcidervinäger vilket ungefär motsvarar rekommenderat dagligt intag. Istället för vanligt socker innehåller drycken det naturliga sötningsmedelt stevia; Switchel är en dryck med lågt GI vilket innebär att den har liten påverkan på blodsockernivån.

Kombucha och Switchel, vad är skillnaden?

Kombucha innehåller fermenterat te medan Switchel görs på fermenterade äpplen (äppelcidervinäger). Båda drycker innehåller god bakteriekultur som är bra för magen. Switchel innehåller ingen alkohol och inget koffein. Switchel kan beskrivas som något friskare än kombucha på grund av syligheten från äppelcidervinägern.

Dryckerna ingår i Karma Cola Foundation där 1 % av förtjänsten går till välgörande ändamål med specifika ändamål, såsom förbättring av infrastruktur, hälsa och utbildning. Läs mer om Karma Cola foundation här.

Pris och smaker

Switchel finns i tre smaker: citron och ingefära, äpple och svartvinbär samt passionsfrukt och persika. En flaska innehåller 30 cl och kostar ca 35-45 kr.

Återförsäljare

Karma Drinks Switchel säljs exempelvis på: Kale & Crave – Stockholm, Shaka Shaka Poké – Stockholm, Ica Liljeholmen – Stockholm, Akki Sushi – Stockholm, Kahls The & Kaffehandel – Farsta (Stockholm), Matkafé Mätarhuset – Stockholm, Oh Poké – Stockholm, Foodmonster – Stockholm. Hamngatan 12 – Östersund, Materia – Göteborg, Sega Gubben – Göteborg.

Läs mer här. Pressbilder hittar du här. Har du frågor får du gärna mejla mig. Läs våra tidigare pressreleaser här. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag som levererar noga utvalda delikatesser från olika delar av världen. Vi levererar produkter av hög kvalitet med goda smaker i vackra förpackningar: choklad, praliner, yuzudryck, lakrits, kakor och chilisåser.Vi erbjuder god smak för alla sinnen. Läs mer på beriksson.se.