Parallels

SWsoft går mot ännu ett rekordår- marknaden för virtualisering glöder

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2007 15:18 CEST

HERNDON, Virginia (U.S.), 13 augusti, 2007 – Ett stort intresse och en kraftigt ökad efterfrågan efter Parallels Virtuella mjukvara, och Virtuozzo mjukvara för att virtualisera operativsystem, gör att SWsoft idag kan meddela att intäkterna första halvåret 2007 ökat med 127 procent jämfört med samma period förra året.
SWsoft är för närvarande världens nästa största virtualiseringsföretag, med den ledande lösningen för att virtualisera desktops, och det enda företaget som erbjuder både virtuella maskiner och virtualisering av operativsystem, rapporterar att intäkterna från produkterna för virtualisering ökat med 312 procent, jämfört med första halvan av förra året. Företagets intäkter från konsumt, mindre och större företag (exkludera ISP´s) har växt med enastående 487 procent över samma period, och representerar nu 56 procent av Swsofts totala intäkter (baserat på de senaste tre månaderna) Den kraftiga ökningen avspeglar marknadens intensifierade efterfrågan på SWsofts virtualiserings och automations mjukvaror. Parallels, Virtuozzo och andra produkter driver nu över 1.3 miljoner virtuella desktops och servrar.

• Fler än 130,000 fysiska servrar drivs idag av produkter från SWsoft.
• Fler än 600,000 fysiska desktops använder idag Parallels mjukvara.
• Fler än 700,000 virtuella miljöer drivs idag av Virtuozzo.
• Så gott som alla Fortune 500 företag använder Parallels virtuella mjukvara.

”De här resultaten är en klar indikation på hur användbar innovation kombinerat med unika värden, som SWsoft´s produkter erbjuder hundratusentals kunder varje dag”, sa Serguei Beloussov, VD för SWsoft. ”Vårat företag skiljer sig från de andra, genom att erbjuda både virtualisering av operativsystem och virtuell maskinmjukvara, tillsammans med en rad användbara mjukvaror för automation. Istället för att skapa nya mjukvaru plattformar fokuserar SWsoft på att förbättra existerande operativsystem och applikationer, för konsumenters och företags nytta.”

Ökad efterfrågan
SWsoft har fortsatt sin offensiva innovationshastighet under de senaste tre månaderna, genom att släppa en ny version av Parallels Desktop. Parallels Desktop for Mac 3.0 med Smartselect är en kraftfull funktion som tillåter användare att med valfri OS X eller Windows applikation öppna vilken filtyp som helst, oavsett om filen befinner sig på Mac eller Windows skrivbordet.

Swsoft lanserade även Virtuozzo Starter Pack för Windows och Linux för att kunna erbjuda nya användare möjligheten att pröva OS-virtualiseringsteknologi i ett pilot- eller mindre serverkonsolideringsprojekt. Virtuozzo Starter Pack är ett nyckelfärdigt erbjudande komplett med mjukvara och support och är prissatt till ca: 9000 sek.

SWsoft offentliggjorde även en alphaversion av Parallels Server, självständigt körbar eller även ovanpå en Windows, Linux eller OSX-server. Produkten, som förväntas introduceras på marknaden senare under år 2007, kommer att ge SWsoft möjligheten att flexibelt köra flera serveroperativsystem samtidigt på en fysisk server.

Med introduktionen av Application Packaging Standard, har Swsoft gjort framsteg mot skapandet av en software-as-service (SaaS) integreringsplattform.

Swsoft PEM 2.6.3, Swsoft Plesk 8.2 och Swsoft Sitebuilder 4.0 uppgraderingar presenterades för att expandera företagets roll som ledare inom datacenter automatisering.

Priser och nya samarbetspartners
SWsoft har under året tilldelats en rad priser, vilka inkluderar Itanium Solutions Alliance och CRN Magazine, vilka utnämnde företaget till "25 ISVs You Must Know." SWsoft produkter har även vunnit ett antal prestigefulla priser. Sjätteplats på PC World's "100 Best Products of 2007" och av CRN's "10 Coolest Products of the Year," och vinnare av MacWorld Storbritannien "Best OS X Software of 2007"

Nya och utökade partnerallianser har också gjorts under året. 1&1 Internet, Arc Technology, CCMedia, Concergent, Consistent Computer Bargains, FORPSI, FreshBooks, GAUZY, IBM, IGNUM, Internet Fr, Kaspersky, Microsoft, Objectronix, Prox System Design, Ready Informatica, Roaring Penguin, ShopSite, Smart Online, Softbank IDC, Shinjiru.com, och Tech Data.

Om SWsoft
SWsoft är en global ledare inom virtualisering och automations mjukvara, och hjälper konsumenter och företag att optimera användande av teknologi. Företagets mjukvara används idag i fler än 130,000 servrar och 600,000 datorer. SWsofts produkter inkluderar Virtouzzo- den ledande lösningen för virtualisering av operativsystem., Parallels- Parallels bygger kraftfulla, användarvänliga och kostnadseffektiva server och virtuella maskinlösningar för Windows, Macintosh och Linux. Samt Plesk- ledande kontrollpaneler för servrar. För mer information besök gärna; www.swsoft.com