Sydexpo Holding AB

SydExpo gör entré i den digitala världen!

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2013 12:19 CEST

Sedan 1967 har SydExpo lockat miljontals besökare - till mässmontrar, så att tusentals utställare genom åren fått en bra avkastning på sin investering att vara kund hos SydExpo. I den digitala världen kommer det se ut på samma sätt. SydExpo fortsätter att vara ledande på att generera besökare - till utställares ”digitala mässmontrar”. Idag gör fler och fler inköp framför datorn! Ex britterna vill slippa trängas i affärerna! Bara på juldagen förväntades de spendera över 153 miljoner pund, drygt 2 miljarder. Såklart kan man göra inköp från en digital mässmonter. SydExpo gör entré i den digitala världen storslaget eller inte. Det får våra utställare avgöra. SydExpo tänker fortsätta att locka miljontals besökare - till utställarnas digitala mässmontrar, så att utställare får en bra avkastning på sin investering genom att vara kund hos SydExpo.

De stora nyheten är att SydExpo bjuder på monter hyran i den digitala världen! Utställare betalar endast, för besöken i den digitala mässmontern. Nästa nyhet är att en besökare kan enkelt upprätta en realtidskommunikation med en digital utställare. Man kan kommunicera genom telefon, dator eller TV. Man kan sen välja att kommunicera genom videosamtal, vanligt samtal eller chatt. Det bästa med realtidskommunikation är att det är gratis att kommunicera mellan utställare – besökare över hela världen.

Den digitala mässmontern integreras i vår unika Internet - mässplattform så att montern syns i de ledande sökmotorerna Google, Yahoo!, Bing och på Youtube. SydExpo kan även erbjuda exklusiv digital annonsering så att den digitala mässmontern syns i sökordsannonsering hos Google, Yahoo!, Bing, Youtube och i Facebook. SydExpo erbjuder gamla och nya kunder nationella och internationella digitala mässmontrar! Den nationella montern placeras hos SydExpo-nationell och genererar svenska besökare. Den internationella montern placeras på SydExpo-internationell och genererar internationella besökare.

I den digitala världen har de flesta företag en hemsida och  en Facebooksida. Företag vill syns i den digitala världen och vet att man får jobba hårt för att syns och det är många som slås om uppmärksamheten. Facebooksidorna kan inte besökas av utomstående, då man måste vara inloggad på Facebook för att kunna besöka en företagssida eller Facebooksida. Det begränsar möjligheterna att syns, då alla faktiskt inte hänger på Facebook.

Det är här SydExpos digitala mässmontrar skiljer sig från ex en hemsida eller Facebooksida! När mässmontern publiceras då börjar vi vårt arbete. SydExpo kan lova att man syns då inte mindre när vi publicerat en mässmonter i den digitala världen. Sydexpos affärsverksamhet har sedan 1967 varit att locka besökare – till våra utställare vi har en lång och gedigen erfarenhet. SydExpo redovisar inte offentligt, hur många som "gillar" en digital monter, inte heller om besökaren gillat monterns innehåll, sånt märker våra utställare i sin försäljningsomsättning.

SydExpo redovisar hur många som besökt Den digitala montern, vi kan genom besöksstatistik rapportera vilka länder som gett flest besök etc. Vi förvaltar världens bästa digitala reklamplatser. Annonsplatserna är ämnade för rörlig produktplacering och TV reklam. Vi erbjuder även fasta reklamplatser på världens mest värdefulla digitala reklamplatser.

SydExpo fortsätter som vanligt att ge våra utställare service med allt från att producera en digital mässmonter till att publicera montern hos SydExpo.

SydExpo kan hjälpa Er att syns i den digitala världen.

Mikael E. Widengrens "Digitala Mässmonter" 2014

Mikael E. Widengren
Telefon +46 72 158 80 73
Skype: ycdbsoya.com
E-post: mikael.e.widengren@ycdbsoya.com

SydExpo! Sveriges äldsta privatägda mässbolag grundades 1967 i Malmö. SydExpo såldes till Blenheim 1990. Blenheim sålde sin verksamhet till Miller Freeman. Den globala mässverksamheten döptes till United News & Media. Efter några år såldes mässdelen till Reed Exhibitions som då blev världens största mässarrangör. SydExpo är välkänt över hela världen och har med sitt unika mässkunnande och stora internationella erfarenhet varit en betydelsefull aktör för mässbranschens utveckling. SydExpo har i Sverige arrangerat flera av de mässorna som haft flest besökare i Malmö, Stockholm och Göteborg.

Det amerikanska Internetanalysföretaget Comscore släpper varje månad siffror på internettrafiken i USA. Bara under July månad 2013! Besökte 196 miljoner Yahoo!, 192 miljoner Google, 179 miljoner Microsoft och 142 miljoner Facebook.