Exportrådet

Sydkoreas president besöker Sverige tillsammans med tung koreansk näringslivsdelegation

Pressmeddelande   •   Jul 13, 2009 09:39 CEST

11-13 juli besöker Sydkoreas president Lee Myung-bak Sverige tillsammans med en tung näringslivsdelegation. Sydkorea som är världens 10:e största ekonomi söker aktivt samarbeten med Sverige inom flera områden, men speciellt inom miljö och hållbar utveckling. Måndagen den 13 juli arrangeras därför seminariet "Sustainable Korean Swedish Business Seminar".

Den sydkoreanska näringslivsdelegationen består av representanter på högsta nivå från några av världens största bolag, Samsung Electronics, LG Electronics, Korea Telecom, Korean Air och Hyundai Motors.

På programmet står bland annat Sustainable Transports, Sustainable ICT och Sustainable Energy. Seminariet inleds av Svenskt Näringslivs ordförande Signhild Arnegård Hansen och Vice Chairman & CEO på Samsung Industries, Mr Jing-Wan Kim. Seminariet hålls på engelska.

Efter seminariet kommer ett rundabordssamtal äga rum med den sydkoreanska presidenten och utrikesminister Bildt, där de sydkoreanska företagen får möjlighet att träffa vdar från några av Sveriges största företag bland annat Investor, SAAB och Ericsson.

Intervjutillfälle med företagsrepresentanter från både svenskt och sydkoreanskt näringsliv kommer att finnas samt med Exportrådets handelssekreterare i Seoul, Magnus Wetter och Exportrådets Asienchef Mattias Bergman.

Kontakta Caroline Karlsson för att boka tid för intervju med Exportrådets representanter.
Plats: Grand Hotel - Spegelsalen, Stockholm
Tid: kl. 14.00 - 15.30
Anmälan: caroline.karlsson@swedishtrade.se

Klicka här för att se programmet

Klicka här för att se deltagarlistan för den sydkoreanska delegationen

Välkommen!

För ytterligare information kontakta:
Caroline Karlsson, presskontakt Exportrådet, tel. 08-588 662 07, 076-114 77 94
Magnus Wetter, handelssekreterare Sydkorea, 070-605 12 42

Exportrådet är en resurs för alla svenska företag som vill göra internationella affärer. Vi har lång erfarenhet av internationell affärsutveckling och finns på plats i närmare 60 länder med 530 anställda. Exportrådet ägs av staten och näringslivet och omsätter cirka 600 miljoner kronor.