Sydpoolen AB

Sydpoolen startar SPA-akademi

Pressmeddelande   •  Maj 22, 2003 13:15 CEST

Från hösten 2003 startar Sydpoolen SPA-utbildning i samråd med Igelstavikens gymnasium i Södertälje. Utbildningen blir en del av omvårdnadsprogrammet med en speciell inriktning på SPA. Det blir första steget mot en SPA-akademi i Sydpoolens regi.

Kursplanerna är nu klara och från hösten 2003 påbörjas utbildningen med 30 elever i Sydpoolens SPA-avdelning, till en början med några timmar en gång per vecka. Under första året inriktas utbildningen på ansiktsbehandling och make-up, under andra året manikyr, pedikyr och kropphälsovård - torrt med bl.a. massage, SPA-mat och SPA-träning. Under tredje året kompletteras utbildningen med kropphälsovård med bl.a. vattengymnastik och SPA-behandlingar med anknytning till vatten och bastu.

- Samarbetet med Igelstavikens gymnasium från hösten 2003 blir första steget mot en SPA-akademi i Sydpoolen - säger SPA-chefen Cecilia Hjortfors i Sydpoolen. Intresset och behovet av grundutbildningen är jättestort - det visar ju inte minst att 104 ansökningar fanns till de 30 platserna i höst.

- Men det finns också ett stort behov av vidareutbildning och kompetensutveckling i allmänhet inom SPA-branschen och vi ser fram emot att utveckla ett bra samarbete med utbildningsenheter i Stor-Stockholm och Sörmland liksom med branschens leverantörer - fortsätter Cecilia Hjortfors.

Södertälje är en kommun med goda traditioner som bad- och kurort. Dessutom en kommun som ligger i täten med många nya initiativ på utbildningsområdet. Samarbetet som nu inleds med Igelstavikens gymnasium känns spännande och utvecklande också för vår verksamhet - säger Sydpoolens VD Bertil Stockhaus.

____________________________________________________
Gör en djupdykning på www.sydpoolen.se för mer information
eller kontakta vår kontaktperson.

Sydpoolen i Södertälje AB, Östra Kanalgatan 2, 152 71 Södertälje

Presskontakt Sara Nilsson, Tel 08-554 428 13, sara@sydpoolen.se