Symsoft

Symsoft erhåller SMS-kontrakt värt 20 msek

Pressmeddelande   •   Aug 10, 2007 13:29 CEST

Symsoft har erhållit ordrar i Europa på SMS-lösningar till ett värde av 20 miljoner SEK. Därmed fortsätter Symsoft att vinna framgångar med sitt avancerade Nobill SMS-system.

Marknadsutvecklingen för SMS-kommunikation är mycket gynnsam enligt analytikerföretaget Portio Research. SMS utgör redan idag en mycket viktig inkomstkälla för mobiloperatörer, och SMS-användandet ökar konstant över hela världen. Totalt förväntas användningen öka med 50% fram till år 2010.

”Denna tillväxt gör att framtiden för leveranser av SMS-lösningar till mobiloperatörer ser mycket positiv ut. Den kraftiga ökade användningen av SMS innebär att en stor del av den installerade basen av SMS-system måste uppgraderas eller bytas ut de närmaste åren. Även ny funktionalitet efterfrågas, såsom t.ex. spamkontroll och adaptiva tjänster ”, säger Jean-Charles Doineau, analytiker på Ovum.

Symsoft har levererat flera omfattande SMS-system runtom i världen baserat på Nobill SMS och företaget har många goda referenser.
”Detta är en tydlig bekräftelse på Nobill SMS starka ledarposition på marknaden för SMS-lösningar och på tillväxten inom SMS-området”, säger Marie Saltin, VP Marketing på Symsoft.

Nobill SMS är ett modernt, väldesignat system och samtidigt en beprövad lösning som stödjer 2G, 3G samt IP-världens krav på kommunikation. Systemet erbjuder en kostnadseffektiv, modulär arkitektur som kan tillhandahålla ett flertal olika funktioner inom SMS-området med en och samma hårdvaruplattform med en skalbarhet som låter lösningarna växa med behoven. Systemet stödjer kapacitet på upp till 10, 000 SMS i sekunden.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Marie Saltin, VP Marketing, Symsoft AB, tel. +46 8 503 86 636 eller,
+46 70 190 0482, marie.saltin@symsoft.com

Symsoft utvecklar ledande realtidslösningar för mobila tjänstenät, såsom betalnings-, meddelande- och IP-tjänster. Med sin erkända förmåga att kunna leverera, hjälper Symsoft mobiloperatörer över hela världen att vara konkurrenskraftiga. En öppen arkitektur kombinerat med innovativ teknologi ger korta ledtider till kund. Företaget grundades 1989 och har sitt säte i Stockholm, Sverige. Symsoft har system i drift i fler än 30 länder.