Synch Advokat AB

Synch stärker sitt fokus på tillväxtsegmentet – rekryterar Mikael Moreira från MOOR

Pressmeddelande   •   Maj 10, 2016 12:04 CEST

Synch kan idag stolt meddela att bolagets expansion och förstärkning av kompetenser inom digital business och technology med fokus på tillväxtsegmentet fortsätter. Rekryteringen av seniora juristen Mikael Moreira, som har omfattande erfarenhet av juridiska frågor relaterade till både teknik och riskkapitalfinansiering, innebär att ytterligare ett viktigt steg tas mot att bli den ledande rådgivaren för tillväxtföretag inom digital business och technology. Mikael ansluter till Synch från riskkapitalbolaget MOOR, där han var General Counsel och Investor.

– När jag bestämde mig för att jag ville fokusera på juridik igen var valet relativt enkelt. Synch är den mest innovativa advokatbyrån i Sverige idag, och advokatbyrån ”nummer ett” för tidiga tech-bolag. Jag är väldigt glad över att ansluta mig till teamet, svarar Mikael på frågan om varför han valde Synch framför MOOR.

– Mikaels erfarenhet av arbete med teknikrelaterad juridik från toppskiktet av advokatbyråer i Stockholm och London och av tidiga riskkapitalfinansieringar är perfekt för Synch, som upplever en snabb tillväxt av klienter inom digital business, säger Jim Runsten, advokat och VD på Synch.

Mikael är en välrenommerad jurist, en omtyckt rådgivare och styrelseledamot i flera lovande start-up-bolag. Innan han började på MOOR, var han advokat på Mannheimer Swartling där han fokuserade på digitala och teknikrelaterade frågor inom bolagsrätt, M&A och kommersiella avtal. För Synch, som arbetar nära ett flertal internationella riskkapitalbolag som investerar i svenska bolag, innebär rekryteringen också en förstärkning av Synchs erbjudande mot svenska och internationella riskkapitalbolag med tech-fokus.

För mer information, vänligen kontakta: VD Jim Runsten, jim.runsten@synchlaw.se, +46 761-76 19 99. Se även www.synchlaw.se.

Synch är en advokatbyrå med ett erfaret och internationellt erkänt juristteam med fokus på digitala affärer och teknologi. Synch erbjuder marknaden en unik flexibilitet genom sin prisbelönta ”blended delivery model” där byråns innovativa ”managed services” (Synch Wherever) och digitala tjänster (WeSynch), kompletteras av traditionell rådgivning och projektrelaterade tjänster.