ABB AB

System 800xA och Freelance 800F med fokus på att öka produktiviteten och spara energi och miljö

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2009 17:36 CEST

Med ABB:s prisbelönta automationssystem 800xA får du de bästa möjligheterna att uppnå mätbara produktivitets- och lönsamhetsförbättringar samtidigt som du sparar energi och miljö. På Elfack kan du se våra unika lösningar för en gemensam automationsmiljö för hela din anläggning.

Det är Sverigepremiär för ABB:s nya generation SIL3-certifierade säkerhetssystem - 800xA High Integrity - som fungerar antingen som fristående säkerhetssystem eller som en del av processtyrsystemet 800xA, marknadens bäst integrerade säkerhetslösning!

En annan nyhet är integration av automation och kraftförsörjning i ett och samma styrsystem - System 800xA. Vi visar hur mellan- och högspänningsställverk integreras med hjälp av IEC 61850 - den nya Ethernetbaserade världsstandarden. Resultatet blir lägre kostnader, snabbare och effektivare styrning samt minimering av risk.

ABB:s system Freelance 800F är ett komplett och mycket kraftfullt DCS-system avsett för mindre och medelstora anläggningar. Systemet innehåller alla nödvändiga komponenter inklusive integrerade fältenheter och innefattar ett kraftfullt ingenjörsverktyg. Enkel installation och fördefinierade moduler och bibliotek minimerar ingenjörstiden och ger besparingar.
Nu erbjuder vi även en alternativ hårdvara - AC700F - som ytterligare ökar kostnadseffektiviteten i mindre anläggningar.

ABB (www.abb.com) är ledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för energiföretag och industrier. ABB-koncernens bolag verkar i omkring 100 länder och har ungefär 120 000 medarbetare.

För mer information kontakta:
ABB Process Automation
Rune Persson, Marknadschef