Systemair

Systemair håller årsstämma den 3 september

Pressmeddelande   •   Jul 30, 2009 09:21 CEST

Ventilationsföretaget Systemair AB, med brutet räkenskapsår 1 maj-30 april, håller årsstämma den 3 september 2009 i nya aulan, Systemair Expo i Skinnskatteberg.
I samband därmed hålls fabriksvisning och produktpresentation vid huvudanläggningen i Skinnskatteberg med start kl.13.00.

Kallelse, förslag till dagordning och styrelsens förslag till beslut, publiceras idag den 30 juli i Svenska Dagbladet, Post- och inrikes tidningar samt på bolagets webbplats, www.systemair.com. På webbsidan finns också fullmaktsblankett och möjlighet att anmäla sig för deltagande i årsstämman.
För ytterligare information kontakta:
Lars Hansson, styrelseordf. 070-895 90 02
Gerald Engström, CEO 0222-440 01, 070-519 00 01
Glen Nilsson, CFO 0222-440 03, 070-654 40 03

Systemair är ett ledande ventilationsföretag med verksamhet i 38 länder i Europa, Nordamerika, Mellanöstern, Asien, Afrika och Australien. Bolaget omsatte cirka 3,3 miljarder kronor räkenskapsåret 2008/09 och har för närvarande cirka 1945 anställda. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget årligen ökat omsättningen och samtidigt uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 3 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 13 procent. Koncernen omfattar ett 50-tal bolag.
Systemair har en väletablerad verksamhet på tillväxtmarknader. Koncernens produkter marknadsförs under varumärkena Systemair, Frico, VEAB och Fantech. Systemair är sedan oktober 2007 noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange i Stockholm på listan för medelstora bolag.