Populate

Systembolaget väljer Populate

Pressmeddelande   •  Jun 22, 2016 10:27 CEST

Systembolaget har tecknat avtal med filmbyrån Populate som sin huvudsakliga leverantör av både strategiska och operativa filmtjänster.

Uppdraget omfattar alltifrån strategi till idé/koncept, kreativ produktion och spridning. Populate ska bland annat stödja Systembolaget i processen att sätta upp en effektiv organisation och rutiner för rörlig media samt hjälpa de i att integrera rörlig media i löpande kommunikationsarbete.

• Systembolaget har ett väldigt viktig samhällsuppdrag, och som organisation betraktat har de både en hög kommunikationsmognad och ett starkt varumärke. Vi ser fram emot att inleda ett samarbete med de, säger Ehsan Nasari, VD för Populate

Under våren har Populate även fått ramavtal med Post- och Telestyrelsen, där de fick högst kvalitetspoäng bland 29 anbudsgivare från hela landet, och inlett ett samarbete med Trygghetsrådet.

• Vi är inne i en expansiv fas just nu med flera nya uppdrag, vilket naturligtvis är väldigt roligt. Samtidigt är tillväxt ingen målsättning för oss. Däremot att kunna leva enligt vårt kundlöfte, d.v.s. vara en filmbyrå som levererar förändring och mätbar effekt för våra kunder, är en desto viktigare målsättning, säger Ehsan Nasari, VD för Populate

Populate är en kommunikationsbyrå för film – en filmbyrå – för beställare som vill ha effekt och mätbar förändring, och inte bara en film. Några av byråns uppdragsgivare är Delaval, Uppsala kommun, Strålsäkerhetsmyndigheten, Bristol-Myers Squibb, Sveaskog, Nätverket mot Cancer, Blodcancerförbundet, Stockholm läns landsting, Riksrevisionen mfl. Byrån omsätter 9 miljoner och har 8 anställda.