SystemSeparation Sweden Holding AB

SystemSeparation erhåller OEM-avtal med en av världens största tillverkare av gasturbiner

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2008 15:03 CEST

(Aktietorget: SYSE)

Den 29 augusti slöt SystemSeparation ett OEM-avtal (Original Equipment Manufacturer) med en av världens största tillverkare av gasturbiner. Avtalet som löper under tre år innebär att SystemSeparation kommer att leverera energi- och miljötekniska produkter till ett kraftverk i USA som drivs av kundens division för kraftverksservice.

CEO, Peter Henderson kommenterar, "We are very pleased to have been awarded this Supply Agreement as it is the culmination of a technical project entered into with this new customer at the beginning of 2006. Extensive laboratory and field testing was undertaken and resulted in the approval of two of SystemSeparations products which are designed to improve the operability of Gas Turbine power plants. We very much look forward to our future cooperation with this key Energy Sector customer."

Sollentuna, 25 september 2008

SystemSeparation Sweden Holding AB (publ.)

För ytterligare information, var vänlig kontakta:

Peter Henderson, VD och styrelseledamot, 0730 79 39 89
Daniel Weitmann, vVD och Ekonomichef, 0730 79 39 88

www.systemseparation.se

SystemSeparation är ett internationellt verksamt företag som utvecklar och marknadsför innovativa och högkvalitativa specialkemiska energi- och miljötekniska ("Clean Technology") produkter åt elkraftverk, för ökad energieffektivitet och renare utsläpp. Företaget har idag verksamhet i Europa,
Ryssland, USA, Kina, Korea och Pakistan.