Systemtext AB

Systemtext levererar skyltmaterialet till världspremiären för JYSK med cityläge

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2012 07:50 CET

JYSK lanserar nu ett nytt citynära koncept med mindre butiker och ett nytt skyltkoncept. Butikerna får ett modernt uttryck med fokus på inspiration och kvalitet. Premiärlanseringen sker i Sverige, i Kista Galleria den 15 mars och följs av Sollentuna Centrum den 23 mars.

– Behovet av skyltar i citykonceptet skiljer sig från behovet av skyltar i de större JYSK-butikerna. Citykonceptet kräver många informations- och bildskyltar eftersom butikerna har många varor på en liten yta. Exteriört finns behov av fasadskyltar. När det gäller skyltproduktion har Systemtext varit aktivt i processen och vi har vi i detta fall frångått vårt tidigare arbetssätt att beställa skyltar enligt en fastställd manual. För oss är det viktigt med en rikstäckande leverantör som kan våra olika koncept, säger Nicolai Toft, konceptansvarig på JYSK.

JYSK fokuserar på kärnkompetensområdet och en madrasstudio kommer att bli butikens hjärta.Systemtext har producerat digital printad inredningsdekor till väggar och möbler, hängande skyltar och vepor samt entré- och fasadskyltning. Den printade digitala heltäckande folien på bilden ovan tas bort den 15 mars.

Systemtext hjälper företag i olika branscher att synas bättre. Vi levererar skyltar och dekorer för en kvalitativ och innovativ visuell kommunikation och är kända för vårt engagemang, omtanke och kreativitet. Systemtext är ofta en kritisk länk i större projekt hos kunden. I Skandinavien är vi marknadsledare på ljusskyltar, foliedekorer och arbetsmiljöskyltar. Rikstäckande produktion och montage i egen regi tryggar snabba leveranser, hög kvalitet och konkurrenskraftiga erbjudanden. Vi finns i Malmö, Stockholm, Göteborg och Växjö. Läs mer på www.systemtext.se