Sagolikt Bokförlag

Syster Varg vill att hennes vargfamilj ska få leva!

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2013 09:05 CET

4 februari är det Vargens Dag, ett initiativ av medlemmar ur föreningarna Nordulv och SRF, Svenska Rovdjursföreningen. De skriver på sin sida: "Vår vision är att den 4 februari årligen manifesteras av alla som vill ha en frisk vargstam i vårt vackra land. Vi tänder ett ljus för vargen. Vargens Dag den 4 februari - en dag för våra vargar, för acceptans och för en levande landsbygd med ett fullvärdigt och helt ekosystem."

Lagom till Vargens Dag har sista delen i den populära bokserien om Syster Varg (8-12 år) landat på bokdiskarna: Vargar vargar vargar!

Böckerna i Syster Varg-serien Syster Varg, Yla i natten och Vargar vargar vargar är skrivna av författaren Anette Skåhlberg med bilder av illustratören Katarina Dahlquist, utgivna av Sagolikt Bokförlag.

I Vargar vargar vargar ställs Sandra och hennes tvillingssyster Tea som vuxit upp med vargarna inför problem...

Hur kan mamma och pappa bara bestämma att de ska flytta? Hur kan de tro att Tea kan lämna skogen med alla vargarna? Hon som är deras ledarvarg.
Tea blir ursinnig och får ett utbrott. Biter mamma. Gömmer sig.
Men varför får inte Sandra kontakt med Tea? Varför vaknar inte Tea när hon puttar på henne? Vad är det som har hänt!?
Alla står handfallna. Ingen förstår vad hon råkat ut för. Inte läkarna. Inte mamma och pappa. Ingen.
Utom Sandra. Hon känner. Och hon tar saken i egna händer
Men vilka är skuggorna som samlar sig nedanför sjukhuset?...

Syster Varg blev en av vinnarna i Barnboksjuryns omröstning 2010. Och detta året är Yla i natten invald i Barnbokskatalogen och går därmed att rösta på i Bokjuryn?

För mer information, intervjuer eller bilder kontakta oss på pressinfo@sagoliktbokforlag.se

Sagolikt Bokförlag

- sagoförlaget som tar barnen och sagorna på allvar!

Vi trycker miljömärkt!