Sagolikt Bokförlag

SYSTER VARG – vill att hennes vargfamilj ska leva!

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2010 11:44 CET

Den 4 februari 2010 är det Vargens Dag, som är ett initiativ av medlemmar ur föreningarna Nordulv och Svenska Rovdjursföreningen, för att värna om våra vargar.

Sagolikt Bokförlag vill vara med och bidra till vargens överlevnad och välmående. I mars månad släpper de den populärt förhandsbokade boken (och ljudboken) Syster Varg, som är skapad av författaren Anette Skåhlberg och illustratören Katarina Dahlquist. Det är det nystartade barnboksförlaget Sagolikt Bokförlags 6:e titel på 1,5 år och den första boken för den lite äldre målgruppen, (8-12 år).

Det är en kapitelbok som finns som bok och ljudbok: När Sandra fyller år får hon plötsligt veta att polisen har hittat henne i skogen. Sandra tror att de skojar med henne, men det visar sig att de har hittat hennes tvillingsyster som försvann för sex år. Naken och tilltufsad kommer hon hem till deras hem. Hon kan inte prata. Hennes beteende är som vargarnas för det är hos dem som hon har vuxit upp. Sandra är glad över att hennes tvillingsyster är återfunnen men också väldigt rädd för vad hon kan göra. Därför känner hon att det kanske är bättre om systern får hjälp med att återvända till sin vargfamilj istället… Men vad händer när det plötsligt blir vargjakt..?

Under hela Vargens Dag 4 februari kommer Sagolikt Bokförlag att skänka 10% av försäljningssumman för boken och ljudboken till Svenska Rovdjursföreningens Vargfond.

Läs mer här: http://www.sagoliktbokforlag.se/SysterVarg.html

Sagolikt Bokförlag