T-Systems

T-Systems erbjuder företagskunder tjänster på Microsoft Cloud-plattformen

Pressmeddelande   •   Dec 20, 2013 12:52 CET

T-Systems och Microsoft Corporation förenar sina kunskaper inom molnlösningar för att möjliggöra för T-Systems att erbjuda hybridmolntjänster till stora kunder på den europeiska marknaden. Kunderna kommer att kunna använda Microsoftprodukter via T-systems säkra datacenter.

Hybridmoln, som kombinerar det privata och det offentliga molnet, låter kunderna dra fördel av Microsofts kostnadseffektiva infrastruktur och flytta data sömlöst från det offentliga molnet till T-Systems högskyddade privata moln, eller vice versa. Kunderna kan när som helst bestämma vilken data de särskilt vill skydda i det privata molnet. T-Systems datacenter i Tyskland lyder under strikta tyska regleringar för dataintegritet. T-Systems bidrar även med sin långa erfarenhet av datacenter och IT-tjänster, liksom kompetens kring dynamiska ICT-tjänster.

– Det här innebär att vi tar samarbetet med Microsoft till en ny nivå. Tillsammans kan vi erbjuda kunderna attraktiva produkter och det bästa från två världar. Vi kommer att fokusera vårt gemensamma arbete inom infrastruktur, företagssamarbete och big data, säger Cathrine Tigerman, Sverigechef på T-systems.

Med hjälp av en global infrastruktur av datacenter och nätverk hanterar T-systems informations- och kommunikationsteknologisystem (ICT) på uppdrag av multinationella företag och institutioner inom offentlig sektor. Som en del av Deutsche Telekom erbjuder T-Systems integrerade lösningar för ett nätverksbaserat framtida näringsliv och samhälle. Med omkring 52 700 medarbetare förenar T-Systems branschkunskap med innovationer inom ICT för att skapa betydande värden till kundernas kärnverksamheter världen över. T-Systems omsatte under räkenskapsåret 2012 omkring 10 miljarder euro.