T3

T3 förvärvar Perspektiv Bredband

Pressmeddelande   •   Jun 02, 2014 13:00 CEST

T3 förvärvar Perspektiv Bredband, en etablerad bredbandsleverantör i Öresundsregionen som erbjuder ADSL- och fibertjänster till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och företag. Ett spännande samgående mellan två bolag med många likheter som ändå kompletterar varandra.

Perspektiv Bredband grundades i Lund i början av millenniet och kontrollerar ett egenbyggt fibernät. Företaget är i dag en etablerad leverantör med ca 10,000 kunder i Öresundsregionen och är sedan 2006 även verksamma i Danmark.

-  Vi har hittat en rejäl norrlänning i Skåne – någon som vi gillar! Förvärvet av Perspektiv Bredband är en viktig affär för oss och ett led i vår fortsatta satsning på Öresundsregionen, där vi sedan tidigare redan har en av våra största kunder i HSB Sundsfastigheter och Turning Torso, säger Johan Hellström VD T3.

-  Vår bransch är i ett spännande skede med många förändringar inom såväl tjänster som bolags- och ägarförändringar. Jag tycker att med våra nya ägare kommer vi att stå väl rustade för att fortsätta bygga fiber i vår region och leverera rejält och lokalproducerat bredband, säger Pia Thomsen VD Perspektiv Bredband.

T3 - Sveriges största privatägda Internetleverantör i öppna stadsnät

Telecom3 Sverige AB (T3) är Sveriges största privatägda Internetleverantör i öppna stadsnät. T3 levererar bredbandstjänster till ca 45 000 hushåll via 120-talet stadsnät från Kiruna i norr till Malmö i söder. I produktportföljen återfinns även tjänsterna Mobiltelefoni, IP-telefoni, smarta telefoniväxlar till företag, säkerhetspaket, distansbackup och datadriftstjänster. Bolagets säte och huvudkontor är i Umeå.

Perspektiv Bredband

Idag är Perspektiv Bredband en etablerad bredbandsleverantör i Öresundsregionen. Vi erbjuder ADSL- och fibertjänster till privatpersoner, bostadsrättföreningar och företag i Lund och Malmö med omnejd. Sedan 2006 verkar vi även på hela den danska marknaden.