Ta ansvar för din hjärtlösa politik mot svårt sjuka, Reinfeldt!

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2010 13:08 CEST

LiseLotte Olsson (V):

Ta ansvar för din hjärtlösa politik mot svårt sjuka!

Igår utfrågades Fredrik Reinfeldt av SVT. En fråga som var uppe var konsekvenserna av högerns nya så kallade rehabiliteringskedja. Det finns många exempel på hur galet den fungerar, hur deltidsarbetande måste bli heltidsarbetslösa.

I en kommentar säger Vänsterpartiets LiseLotte Olsson:

- Det är ynkedom att se hur företrädare för Miljonärernas parti alltid skyller på Försäkringskassans personal när konsekvenserna av deras politik redovisas.

- Igår gällde det den absurda regeln som innebär att deltidsarbetande och deltidssjuka tvingas att bli heltidsarbetslösa. Det finns mängder av sådana exempel. Denna lagstiftning är beslutad av borgarna i riksdagen. Den är inte ett påhitt av Försäkringskassans personal. Att Försäkringskassan fattar dessa beslut är heller inget påhitt av Socialdemokraterna för att lura SVT.

- Det är ynkligt att se hur Sveriges statsminister agerar. Ta istället ansvar för din hjärtlösa politik mot svårt sjuka, avslutar LiseLotte Olsson.

För ytterligare kommentarer

LiseLotte Olsson, riksdagsledamot (V), 070-296 52 00