Bergsala AB

Fritt för publicering
Kungsbacka 20120504

Ta bilder med din Nintendo 3DS och bli en prisbelönt fotograf

Alla som gillar att ta bilder med sin Nintendo 3DS har nu ett utmärkt tillfälle att visa upp sin talang och sina finaste bilder. Den 8 maj startar Nintendo en stor 3D fototävling i Norden som sätter dina kreativa kamerafärdigheter på prov. Det finns förstås även fina priser i potten, så missa inte detta tävlingstillfälle!

Tävlingen kommer du att hitta på denna länken: http://3d-photo-contest.nintendonetwork.net/ där du kan se att tävlingsbidragen är uppdelade i sex olika kategorier och oavsett vad du älskar att fotografera så finns det ett tema som passar dig. De kategorier som finns inkluderar djur, personer, platser, objekt, natur och Augmented Reality. Den sistnämnda kategorin bygger på att du använder Augmented Reality-funktionen som finns inbyggd i din Nintendo 3DS.

Tävlingen börjar den 8 maj och avslutas den 17 juni. De fotografier som skickas in kommer att bedömas av en expertpanel. De mest lovande och intressanta bidragen kommer, förutom hyllningar och ära, att vinna fina vinster som spelet Mario Tennis Open och exklusiva Nintendo-prylar. Även andrapristagare kommer att få fina Nintendo-prylar.

Att vara med i tävlingen är enkelt. Ta en eller flera 3D-bilder med din Nintendo 3DS, som passar in i någon eller några av de sex teman som finns på tävlingssidan. När du har tagit bilden laddar upp den till tävlingssajten från din Nintendo 3DS. Tävlingens hemsida är tillgänglig både via din Nintendo 3DS webbläsare eller via en webbläsare på en dator, och kommer att innehålla bildgallerier med alla de bilder som har laddats upp. Varje bild som laddas upp till webbplatsen kommer att ha en egen QR-kod och genom att läsa dessa QR-koder på en Nintendo 3DS kan du se dina favoritbilder i 3D.

Aktuell forskning från Nintendo visar att 60 procent av alla som äger en Nintendo 3DS tar fler än 100 foton per år * och 13 procent tar så många som 1 000, vilket motsvarar tre per dag *.

Kontakta gärna patrik.johansson@bergsala om du vill ha mer information om detta.

* Statistiken är hämtad från en färsk undersökning av Nintendo. ( Över 1 900 innehavare av en Nintendo 3DS i Europa har svarat i Nintendos undersökning ).

QR Code är ett registrerat varumärke för DENSO WAVE Incorporated.

--•--

Nintendo Co., Ltd., Kyoto, Japan, är ett världsledande företag inom interaktiv underhållning. Fram till idag har Nintendo sålt mer än 3,9 miljarder spel och mer än 620 miljoner spelkonsoler världen över, och skapat älskade frontfigurer såsom Mario och Donkey Kong. Nintendo har också lanserat serier som The Legend of Zelda, Metroid och fenomen som Pokémon. Nintendo tillverkar och marknadsför hård- och mjukvara till Wii, Nintendo DS och Nintendo 3DS.

Bergsala AB, med huvudkontor i Kungsbacka, innehar sedan 1981 generalagenturen för Nintendo på den nordiska och baltiska marknaden och är därmed Nintendos äldsta exportkund. På den danska och norska och finska marknaden hanteras försäljningen av de helägda dotterbolagen Bergsala A/S, med kontor i Köpenhamn, Bergsala AS, med kontor i Oslo och Oy Bergsala AB med kontor i Helsingfors Koncernen har ca 50 anställda och omsätter ca 1200 MSEK. För mer information om Nintendo och deras produkter, gör ett besök på www.nintendo.se

Ämnen:

Datorspel