Zinnemax 5D

Ta dig till nya platser under sportlovet med Zinnemax 5D

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2013 10:38 CET

”Vi har 6 otroligt bra filmer där alla levererar en häftig upplevelse. De filmer vi visar är följande. RUIN är en actionfilm med en häftig motorcykeljakt genom en ruinstad, Nigth at the Toy Store är den ultimata 5D-filmen som hela tiden levererar nya överraskningar, Tadeo Jones är på jakt efter skatten och blir jagad av mumier, Dracula får besök i sitt slott i Transylvaninen av far och son som har kört vilse, det blir ett fartfyllt äventyr för den modige, Frankenstein väcker sitt monster som inte är helt nöjd med sina skapare och vi får följa honom på en fartfylld jakt med många häftiga åksekvenser och till sist har vi filmen Rapid River som är en fartfylld åktur på en vattenrutschkana där man får ducka undan sjömonster och andra skrämmande varelser, säger Simone Dag, platschef på Zinnemax 5D.

5D-bio är korta häftiga upplevelser som skapar en känsla av att vara med i filmen. Filmerna är mellan 5 – 10 minuter. Vi visar 5 filmer i timmen och det är aldrig långt till nästa äventyr.

”Fly undan sportlovsvardagen och gör något annorlunda. Du har 6 olika äventyr att ta dig igenom innan veckan är slut. ", säger Simone Dag, platschef Zinnemax 5D.

Zinnemax 5D-bifograf ligger i Kista Galleria och erbjuder även, konferens, event samt barnkalas.

www.zinnemax5d.se

Presskontakt:

Simone Dag, Zinnemax 5D – simone.dag@zinnemax5d.se  tel: 08 752 01 00

Zinnemax 5D är ett nybildat bolag som den 27 augusti 2011 etablerade Sveriges första 5D-biograf i Kista Galleria. 5D-bio skapar en känsla av att vara med i filmen genom att lägga till olika effekter som är synkroniserade med filmen.  Du överraskas av olika effekter så som 5D-stolar som rör sig i alla dimensioner, vindpustar, vattenstänk, rök, doft, känseleffekter, ljuseffekter och en ljudanläggning i 7.1 format. Zinnemax 5D är en upplevelse som stimulerar alla sinnen och filmerna som visas är cirka 5 -10 minuter långa.