Sydexpo Holding AB

TACK SNÄLLA GOOGLE! Nu tar vi över skutan...

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2013 08:30 CET

Nu kan ingen...avfärda vår affärsmodell den är redan accepterad. Världens främsta artister tillämpar redan vår affärsmodell. Världens största musikbolag har accepterat vår affärsmodell och världens mest besökta sökmotor gjorde precis som vi förutsåg.

Vi har sparat 100 tals miljoner i marknadsföringskostnader...

Nu tar vi över skutan...det var enkelt att förutse Googles affärsstrategi.

- Youtube använder TrueView-annonser som kan klickas bort efter 5 sekunder.

”Annonsörerna betalar bara för de reklaminslag som ses i helhet”…

Klickas annonsen bort, tjänar artisterna ingenting. Förutom att de visat ”5 sekunders reklam spott” gratis. Artisterna kan heller inte styra vilka företag de gör reklam för.

(Reklam värdet är ca: 56.166 kr för att visa 5 sekunders reklam till 2 miljoner svenskar).

Solsidan” är TV 4:s mest framgångsrika komediserie ses av ca: 2 miljoner per avsnitt.

Det kostar ca: 377 000 kronor att köpa 30 sekunder i ”Solsidans” reklampaus, säger Henrik Ström, tv-strateg på Carat. – Att synas i själva programmet är värt mycket mer. Man kan räkna upp värdet med 1,5. Räknar man snabbt innebär det att det är värt runt 990 000 per minut att exponeras i ”Solsidan”.

Enligt Henrik Ström ger produktplaceringar i rätt miljöer större effekt än traditionell reklam – därför kostar det också mer.

Sedan 2008 Spotify betalat ut närmare två miljarder kronor till skivbolag och upphovsmän, enligt Wall Street Journal. Uppgifterna publicerades den 10 oktober 2012 i Affärsvärlden.

Lady Gaga registrerade sitt YouTube konto den 11 maj 2009...

Vi tittade just nu och fann 2 554 292 840 tittare. Vi lovar att får vi förtroendet att förvalta Lady Gagas framtida musikvideos, så kommer vi kunna sälja in vår unika affärsmodell som genererar "fasta och säkra ersättningar" från annonsörer genom vår affärsmodell med produktplacering och produktexponering. Med facit i hand så skulle vi haft en nettoomsättning på minst 2,5 miljarder kronor bara på Lady Gagas musikvideo tittare.

YouTube är bara videoplattformen där videoklipp, reklamfilmer och musikvideos ligger placerade.

De flesta tittarna kommer från delningar på sociala medier som Twitter, Facebook, bloggar och olika hemsidor. Det är alla delningarna som gör att videoklipp, reklamfilmer och musikvideos får många tittare på gratiskanalen Youtube.

Lady Gaga - Applause

About Me

Twiends

Videosamtal 24/7
Skype: Mikael Widengren

Vi kan hjälpa Er att syns i den digitala världen.

Mikael E. Widengren
Internet-Strateg & Affärsjurist & Digital PR Konsult
Telefon +46 (0) 721 58 80 73
E-post mikael.widengren@yahoo.com

SydExpo! Sveriges äldsta privatägda mässbolag grundades 1967 i Malmö. SydExpo såldes till Blenheim 1990. Blenheim sålde sin verksamhet till Miller Freeman. Den globala mässverksamheten döptes till United News & Media. Efter några år såldes mässdelen till Reed Exhibitions som då blev världens största mässarrangör. SydExpo är välkänt över hela världen och har med sitt unika mässkunnande och stora internationella erfarenhet varit en betydelsefull aktör för mässbranschens utveckling.