WE WANT TO KNOW

Tänk om ett spel kunde lära barnen algebra utan att de vet om det

Pressemelding   •   mar 26, 2013 14:18 CET

Det är precis vad mattespelet DragonBox+ gör.

WE WANT TO KNOW är ett franskt-norskt nystartat företag med visionen att lärandet ska vara lustfylld, därför arbetar vi med att skapa nästa generations interaktiva spel med inriktning mot lärande och utbildning.

När DragonBox+ lanserades i Norge förra året, övertog DragonBox+ första platsen på flera app-listor och spelet gikk direkt upp i första plats på flertalet av app-listor. Sedan dess har DragonBox+ fått internationellt erkännande och vunnit priser över hela världen.

Awards:

Best of Show" at the 2012 International Serious Games Award in Los Angeles.

Best Educational Game" at the Fun and Serious Games Award in Bilbao.

WE WANT TO KNOW vision är att forma framtiden för utbildning. Hittills har fler än 75.000 föräldrar köpt DragonBox+ till sina barn och spelet har haft en fantastiskt effekt på barn, föräldrar och lärare. Denna video visar exempel på de reaktioner vi har fått:

Titta också gärna på den här videon som vi fick från en stolt far när hans 4-åriga dotter löser ekvationer som man vanligtvis löser högstadiet.

WE WANT TO KNOW strävar efter att utnyttja de fantastiska möjligheter som digitala plattformar erbjuder för att omvandla inlärningsprocessen till något engagerande, interaktivt och roligt. Den verkliga utmaningen när det gäller att utforma bra lärande-spel är att låta spelarna själva upptäcka mönster och lösningar som sedan omsättas till en djupare förståelse för matematiska begrepp och regler. Detta är vår "hemliga sås" och det är blandat i allt vi gör.

The vision of WE WANT TO KNOW is to make kids “Enjoy Learning”.