Relationsskolan

Tänk om relationer kan vara enkla?

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2010 17:28 CET

Pressmeddelande 2010-02-09

Tänk om relationer kan vara enkla?

Hamnar du i konflikter, Strular det i kommunikationen med andra, Har du separerat och har nu svårt att gå vidare? Vill du leva i en ömsesidig relation?

Då kan du hos oss på Relationsskolan lyssna på Johan Ekenbergs populära föreläsning  ”Sex - motorvägen till Gud”, lära dig hur du kan gå Från konflikt till kontakt av Håkan Mattson eller förstå mer om våra Relationskoder genom att lyssna på Eva Rusz, få insikt i Varför alla inte tänker som jag - genom att lyssna på Chris Sundqvist eller -  gå på Flirtskola med Lisa Grubb!

Relationsskolan är ett samarbete med Humanova, utbildare av coacher och terapeuter, som smygstartade under hösten 2009 och slår nu upp dörrarna officiellt i mars 2010. Humanova har länge fått förfrågningar om kortare kurser och erbjuder nu äntligen möjligheten att delta i kurser under en kväll eller en helg.

På Relationsskolan har vi samlat de allra bästa föreläsarna inom temat relationer, inom vilka alla har sitt eget expertisområde. Detta för att du ska kunna få konkreta råd och verktyg för att bättre kunna hantera och relatera i dina relationer.

Relationsskolan är till för dig som vill utveckla dina relationer-  till dig själv och till andra.

Relationsskolans teman

Relationen till mig själv/ Personlig utveckling, exempel på kurser:

• När jag längtar efter ett VI- Singelkurs. Lisa Grubb och Håkan Mattsson
  • Separationen början till något nytt. Lisa Grubb
  • Rena relationer. Lennart Matikainen
  • Flirtskola. Lisa Grubb

Relationen till andra och till varandra, exempel på kurser:

• Från konflikt till kontakt. Håkan Mattsson
  • Relationskoden, de 6 viktigaste koderna för ett bättre relations- och sexliv. Eva Rusz.
  • Tänker inte alla som jag? Chris Sundqvist
  • Sex- en motorväg till Gud. Johan Ekenberg

Hela kursutbudet hittar Du på www.relationsskolan.se

På vår hemsida erbjuder vi även möjligheten till e-coachning, där du får individuellt stöd och hjälp med dina personliga frågor via e-mailväxlig med en terapeut. Du kan även ta del av våra bokrecensioner på temat relationer samt följa oss på facebook där vi dagligen delar med oss av relationsråd och för diskussioner på temat relationer.

Om Relationsskolan:

Relationsskolan är ett dotterföretag till Humanova, som utbildar coacher och terapeuter i Sverige, Norge och Danmark. VD är Mats Graffman och projektledare är Lisa Grubb.

För frågor om våra kurser: info@relationsskolan.se 08- 668 1000