Paper Province

Tänk om! Våga använda ditt befintliga affärssystem fullt ut!

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2010 15:51 CEST

Tänk om! Våga använda ditt befintliga affärssystem fullt ut!

Det sa Pia Nyquist och Mikael Holmgren på frukostmötet när SYSteam stod som värdföretag. Frukostmötet var arrangerat av Compare och The Paper Province.

SYSteam är ett helägt datakonsultföretag av norska ERGO – Group. De är ca 1300 anställda i Sverige och har ett 45 – tal företag, och växer genom förvärv. I Karlstad är man ett 60 tal anställda, och vänder sig i första hand till små- och medelstora företag (SME). Som datakonsultföretag jobbar de i första hand med: Infrastruktur, Consulting och e-handelslösningar, nya affärssystem samt Management- / Organisationstjänster:

Temat för frukostmötet var: ”Att nå affärsnytta med e-handel och affärssystem”. Olika förutsättningar kräver olika förhållningssätt och då pratar man om att gå olika vägar, där en gemensam nämnare ofta
är ”integration”.

SYSteam hjälper företag med t ex med webbportaler där man vill få kunderna att köpa direkt utan att behöva kontakta personer på företaget. På det sättet kan man minimera administrationen och att färre personer behöver vara involverade. Det blir ett enklare hanteringssätt för kunden! Istället låter man ”rätt person” på företaget sköta / publicera det han är bäst på.

- Ställ frågan: ”Vad vill vi uppnå?” Våga nyttja affärssystemet fullt ut! Det gör inte många företag, sa Pia Nyquist. ”Byt inte ut allt till ett nytt affärssystem!” Dra istället nytta av delar i det befintliga affärssystemet och integrera delar till nytta för anställda och kunder”, sa Mikael Holmgren. ”På så sätt kan vi hjälpa ett företag att komma över den besvärliga ”tröskeln” när det gäller ekonomi och investeringar”, sa Pia Nyquist och gav exempel på bra referensobjekt. ”Samma koncept kan användas på många olika företag om man har ett grundtänk” på vad man vill uppnå”.

Frukostmötet hade lockat ett 25 – tal personer. Nästa frukostmöte i arrangemang av The Paper Province och Compare kommer den 29 september, då Autotech Teknikinformation är värd.